۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۸۸۸۳۴
فضل الله:

تمدن اسلامی در پرتو اختلافات کنونی به خطر می‎افتد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت لبنان از سکوت کشورهای عربی در قبال اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی ابراز نگرانی کرد.
سيد علي فضل الله خطيب جمعه بيروت لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت که برای ادای حج به عربستان سفر کرده است، به اقدامات جنایتکارانه شهرک نشینان صهیونیستی در مسجد الاقصی اشاره کرد و گفت: سکوت کشورهای عربی و اسلامی در برابر این حجم از هتک حرمت‌ها نسبت به مقدسات مسلمانان مایه نگرانی است.

 

وی افزود: آنچه در قدس شریف روی می دهد، حجت را بر امت اسلامی تمام کرد. این وقایع باید تلنگری شود که کشورهای اسلامی اختلافات سیاسی و مذهبی را کنار گذاشته و جلوی خونریزی‌ها را بگیرند.

 

امام جمعه بیروت لبنان ادامه داد: اختلافات داخلی در میان کشورهای اسلامی تنها آینده امت اسلام را نابود می کند و به غیر از ویرانی ارمغانی به دنبال نخواهد داشت. بازیگردانان اصلی در منطقه با سوء استفاده از همین اختلافات مذهبی و سیاسی مصالح و منافع خود را در منطقه تامین می کنند.


این روحانی لبنانی تاکید کرد: کشورهای مستکبر و استعمارگر به خوبی دریافتند که مسیر احیای منافع آنها در منطقه از میان میدان درگیری مسلمانان با هم می گذرد. برنامه‌های استعماری اسرائیل غاصب در قدس شریف نیز در مسیر یهودی سازی قبله اول مسلمانان و فتنه افروزی میان طوایف اسلامی است.

 

فضل الله در  پایان به مشکلات داخلی لبنان پرداخت و خاطر نشان کرد: لبنان همواره با چالش ناکارآمدی دولت دست و پنجه نرم کرده است و همین مساله موجب شده تا مردم در تامین نیازهای اولیه زندگی خود با مشکل روبرو شوند. جای تعجب است که برخی از مسؤولان در اوج مشکلات مردم هنوز هم به فکر سوء استفاده سیاسی  از منصب خود هستند و با امکاناتی که در اختیار دارند به فساد موجود دامن می زنند./1321/ب902/د

ارسال نظرات