۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۲۸۹۱۱۷
امام جمعه هامبورگ:

آل سعود به وظایف شرعی و قانونی در قبال حریم امن الهی عمل کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز اسلامی هامبورگ با اشاره به حادثه سقوط جرثقیل در مکه مکرمه، گفت: آل سعود باید برای حفظ جان زائران و حفظ حریم خانه امن خداوند بدون تساهل و سهل‌انگاری به وظایف شرعی و قانونی خود عمل کند.
رييس مرکز اسلامي هامبورگ

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین رمضانی، امام جمعه و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ با مروری بر «رسالة الحقوق» امام سجاد(ع)، گفت: در این رساله که محتوا و مضمونش، ما را از بررسی سندی آن بی‌‌نیاز می‌کند و در کتاب‌های مختلف حدیثی از جمله تحف‌العقول آمده، به بیش از 50 حق اشاره شده است که هر کدام در زندگی اخلاقی و معنوی انسان، نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی یادآور شد: انسان باید با معرفت و شناخت، خداوند متعال را عبادت کند و از میانه و اعتدال خارج نشود و نشاط در عبادت داشته باشد و آثار معنوی آن‌را در تمام حالات زندگی احساس کند.

 

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ همچنین ضمن ابراز تأسف درباره سانحه دلخراش مکه مکرمه و همدردی با بازماندگان زائران متوفی و مجروح، گفت: ما جامعه مسلمانان اروپا به نمایندگی از همه مسلمانان از مدیریت ضعیف خاندان سعودی در این مورد ابراز تأسف داریم.

 

وی در پایان اظهار کرد: ما از آنان به صورت جدی می خواهیم در ایام حج که در پیش داریم در مورد حفظ جان زائران و حفظ حریم خانه امن خداوند بدون تساهل و سهل‌انگاری به وظایف شرعی و قانونی خود عمل کنند و در غیر این صورت مدیریت امور زیارت را به انسان‌هایی که اهلیت این کار را دارند واگذار کنند./982/ب101/د

ارسال نظرات