۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۸۹۴۱۹
عضو ارشد حزب الله:

آمریکا، اسرائیل و عربستان عوامل فتنه در منطقه هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اجرای حزب الله لبنان تاکید کرد: نقش جمهوری اسلامی ایران را در حل مشکلات منطقه نمی توان نادیده گرفت.
حجت الاسلام سيد هاشم صفي الدين، رييس شوراي اجرايي حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین، رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، در مراسم یادبودی که از سوی این حزب در شهر قبریخا واقع در جنوب لبنان برگزار شد، گفت: منطقه با مشکلات پیچیده ای در زمینه مسایل سیاسی و مذهبی درگیر شده است و کسی نمی داند چه آینده ای در انتظار منطقه خواهد بود.


 وی افزود: آمریکا و مزدوران آن با ورود به منطقه آتش کوره فتنه را در کشورهای اسلامی شعله ور کردند و تنها محور مقاومت است که جلوی پروژه های استعماری ابرقدرت ها را در منطقه  می گیرد.


عضو ارشد حزب الله ادامه داد: وقتی قضایای منطقه ریشه یابی شود و مسیر شکل گیری فتنه ها را ادامه دهیم از آمریکا و اسرائیل گذشته و به عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس می رسیم که با حمایت همه جانبه خود از گروه‌های تکفیری تروریستی سعی دارند اوضاع منطقه به همین شکل بحرانی باقی بماند.


این روحانی به نقش ایران در شرایط کنونی منطقه پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود را به نحو احسن در منطقه انجام می دهد و کشورهای منطقه باید بر قدرت و ظرفیت‌های ایران در حل مشکلات منطقه حساب کنند.


سید هاشم صفی الدین در پایان به ادعای کسانی که می گویند لبنان نباید در سوریه دخالت کند اشاره و تصریح کرد: این افراد همان کسانی هستند که لبنان را وارد یک بازی سیاسی فاسد کرده اند و در میسر پیشرفت این کشور سنگ اندازی می کنند. دخالت نظامی لبنان در سوریه درحقیقت برای استقرار امنیت در خود لبنان است./1321/ب902/د

ارسال نظرات