۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۲۸۹۹۶۶

انتقاد یکی از مراجع تقلید نجف از انتشار سلاح میان مردم

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید عدم شناخت و درک صحیح علل ظهور تروریسم سبب بحران امنیتی در کشورهای منطقه دانست.
حضرت آيت الله محمد يعقوبي از علماي عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله محمد یعقوبی از مراجع تقلید نجف اشرف، امروز در دفتر خود در دیدار با خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق و تعدادی از فرماندهان بخش‎های نظامی این کشور به بررسی مسائل سیاسی و امنیتی این کشور پرداخت و گفت: امنیت فقط با گسترش و تعداد نیروهای نظامی محقق نمی‎شود بلکه مجموعه‎ای از فعالیت‎های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، دینی، اخلاقی و فکری در رسیدن انسان و جامعه به امنیت دخیل هستند.


وی تصریح کرد: فساد نظام سیاسی عراق یکی از عوامل ظهور تروریسم، کاهش اقتصاد، مشکلات اخلاقی، مخلوط ساختن مبانی دینی با شبهات، انحراف و گمراهی از دیگر موارد تاثیرگذار در پیدایش داعش است.


حضرت آیت الله یعقوبی افزود: این مسائل از عواملی است که سیاستمداران و کارشناسان امور امنیتی در کشورهای غربی از درک و فهم آن عاجز مانده‎اند. هزاران جوان با یک و یا چند مورد از این مشکلات دست و پنجه نرم می‎کنند بنابراین به گروهای تروریستی مانند داعش روی می‎آورند.


وی خاطرنشان کرد که ساکنان بسیاری از کشورهای خارجی در مسائل سیاسی، اقتصادی و غیره در رفاه و آسایش زندگی می‎کنند ولی دچار شبهه و افکار گمراه شده‎اند.


این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت تلاش و توجه به نیروهای مسلح از فعالیت‎های در مبارزه با تروریسم تقدیر و تشکر کرد.


وی به انتقاد برخی از سیاستمداران به فعالیت‎های نیروهای مسلح واکنش نشان داد و گفت: انتقاد و سنگ اندازی در مسیر اقدامات نیروهای مسلح و به ضعف کشیدن آن به مصلح عراق و مردمش نیست.


آیت الله یعقوبی از انتشار اسلحه در بین مردم به شدت گلایه کرد و گفت: اسلحه فقط باید در دست دولت، نیروهای امنیتی و نهادهای مربوط به آن باشد که به این وسیله به بتوانند از عراق دفاع و حمایت کنند./994/ب902/د

ارسال نظرات