۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۲۸۹۹۹۳
فضل الله:

اسرائیل از سنگ‌های در دست فلسطینیان می ترسد نه از اقدام کشورهای عربی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت لبنان سکوت کشورهای عربی و اسلامی را عامل جرأت پیدا کردن رژیم صهیونیستی در یورش به مسجد الاقصی دانست.
سيد علي فضل الله، خطيب جمعه بيروت



به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت لبنان، در سفر حج خود میان گروهی از حج گذاران لبنانی، فرا رسیدن عید سعید قربان را به عموم مسلمانان جهان تبریک گفت و از خداوند خواست که این عید را عید وحدت مسلمانان قرار دهد.

 

وی در ادامه به مساله فلسطین اشاره و تاکید کرد: راهی جز وحدت اسلامی برای آزادی قدس شریف از چنگال اشغالگران نیست و این مساله ای است که تا مسلمانان بدان اعتقاد قلبی نداشته باشند تحقق نخواهد یافت.

 

این روحانی لبنانی نسبت به سکوت کشورهای عربی و اسلامی در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی انتقاد کرد و گفت: صهیونیست‌ها از سنگ هایی که در دست فلسطینی‌ها است و به سمت آنان پرتاب می شود، می ترسند اما هیچ هراسی از اقدام کشورهای در خواب غفلت فرورفته عربی ندارند و در سایه این سکوت ذلت بار  طرح های استعماری خود را در قدس شریف اجرایی می کنند.

 

فضل الله قطع ارتباط فلسطینیان با مسجد الاقصی را خواسته رژیم غاصب صهیونیستی دانست و خاطرنشان کرد: اگر رژیم صهیونیستی به این نتیجه برسد که با ادامه اقدامات خود در قدس شریف با انتفاضه جدید روبرو خواهد شد، روند جنایت‌های خود را متوقف می کند اما اگر از عدم واکنش کشورهای عربی آسودگی خاطر داشته باشد تا عملیاتی شدن پروژه یهودی سازی مسجد الاقصی پیش خواهد رفت.

 

وی در پایان تصریح کرد: دخالت‌های کشورهای غربی در مسایل منطقه تنها تعمیق بحران‌های موجود را در بر داشته و به دامنه مشکلات افزوده است. کشورهای عربی منطقه باید با اتکا به نیروی خود مشکلات داخلی کشورشان را حل کنند و چشم امید به یاری بیگانگان نداشته باشند./1321/ب902/د

ارسال نظرات