۲۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۲
کد خبر: ۲۹

امام جمعه تبریز:

رسا، سرویس شهرستان ها ـ امام جمعه تبریز در خطبه های این هفته ، قیام 29 بهمن تبریز را تبلور عینی بغض فرو رفته ملتی دانست که سال‌های متمادی، ارزش‌ها و اعتقادات دینیش به بوته فراموشی سپرده شده بود.
امام جمعه تبریز:<BR>

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با اشاره به فرا رسیدن سالروز قیام 29 بهمن تبریز در سال 56 که در بزرگداشت چهلم شهدای قم صورت گرفت، اظهار داشت: این قیام خودجوش و مردمی عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل بود.


وی گفت: این قیام، تبلور عینی بغض فرو رفته ملتی بود که سال‌های متمادی، ارزش‌ها و اعتقادات دینی‌شان بر اثر هجمه فرهنگی جهان سلطه به بوته فراموشی سپرده شده بود.


آیت الله شبستری تصریح کرد: قیام 29 بهمن تبریز ستون فقرات رژیم ستمشاهی را شکست و خورشید حیات آفرین انقلاب اسلامی آغاز به تابیدن کرد.


نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حضور گسترده و پرشور مردم تبریز در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: مردم با حضور میلیونی خود نشان دادند که با گذشت سی سال از انقلاب همان روحیه دشمن‌شکن 29 بهمن 56 زنده است و منسجم‌تر از گذشته در صحنه حضور دارند.


وی تصریح کرد: مردم نشان دادند که گسست نسل‌ها معنی و مفهومی ندارد، چرا که هنور جوانان و نوجوانان، دنیا را حیرت‌زده کرده اند.


آیت الله محسن مجتهد شبستری خاطر نشان کرد: مردم ایران این بار نیز نشان دادند که با صلابت و قدرت به راه خود ادامه خواهند داد و احدی نخواهد توانست این ملت را از راهی که انتخاب کرده‌اند، باز دارد.


وی در ادامه با اشاره به آغاز مبادله اسرای فلسطینی و اسرائیلی جنگ غزه، اظهار داشت: مبادله اسرا پیروزی دیگری برای حماس است و شواهد نشان می‌دهد که در بعد سیاسی نیز پیروزی حماس قطعی است.

 

امام جمعه تبریز گفت: مصر که در جنگ اسرائیل علیه غزه آتش بیار معرکه بود، امروز از تحقق آتش‌بس یک ساله حرف می‌زند و پیگیر آن است.

ارسال نظرات