۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۹۰۹۸۱
مدیر برنامه بهداشت روانی سازمان ملل در غزه در گفت‎وگو با رسا:

آمار بالای کشته‌های ایران در منا بسیار مشکوک است

خبرگزاری رسا ـ فعال سیاسی فلسطین با اشاره به موضوع قربانیان حج خاطر نشان کرد که آمار بالای کشته‌های ایرانی را امری مشکوک دانست.
حادثه خونبار منا

 

دکتر ایاد زقوت فعال سیاسی فلسطین و مدیر برنامه بهداشت روانی سازمان ملل در غزه در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به حادثه منا اظهار داشت: قربانیان این حادثه شهدای «عند ربهم یرزقون» هستند. مشکل در لگدمال کردن میراث مسلمانان در مکه مکرمه است. نظام آل سعود که بر روی خون هزاران نفر از مسلمانان بنا شده است، علاوه بر مسلمانان، به مقدسات امت اسلامی نیز عقیده‌ای ندارند. تخریب قبور و خانه اهل بیت (ع) و خلفا و صحابه و تبدیل آن به مکان عمومی تنها بخشی از جنایات نظام آل سعود است.

وی با اشاره به بی‌کفایتی آل سعود در اداره امور حج گفت: نظام سعودی به گمان خویش که هرچه بخواهد بکشد، تخریب کند و حرمت مقدسات مسلمانان را نگه ندارد، مسلمانان سکوت کرده و اعتراضی نخواهند کرد. اما آنها در محاسبات خود دچار اشتباه شده‌اند. در حادثه منا، بی‌کفایتی خاندان آل سعود بر همگان از مسلمان و غیر مسلمان آشکار شد و این مطالبه عمومی باید ادامه یابد تا مدیریت حج از سیطره آل سعود خارج و به همه مسلمانان واگذار شود.

 

فعال سیاسی فلسطین پیرامون بروز اختلاف در خاندان آل سعود گفت: هرچند که ممکن است برخی اختلافات میان خاندان آل سعود به وجود آید اما این اختلاف‌ها صوری، ساختگی و در کاستن از هجم انتقادها نمایش داده می‌شود. آل سعود از یک خاندان بوده و منافع مشترکی را دنبال می‌کنند، از این روی احتمال ایجاد تغییر اساسی در ساختار این حکومت بعید به نظر می‌آید.

 

ایاد زقوت با اشاره به موضوع قربانیان حج خاطر نشان کرد: از آنجا که اغلب کشته‌شدگان از ایران هستند، بسیار بعید به نظر می‌آید که این حادثه تنها یک رخداد ساده باشد. به نظر من، عبور کاروان امیر سعودی علت ایجاد آشوب در صف حاجیان نبود بلکه مسائل دیگری در این امر دخیل است که در آینده حتما مشخص خواهد شد.

 

ایاد زقوت در بخش دیگری از سخنانش با تبیین علت هجوم رژیم اشغالگر قدس به مسجد الاقصی گفت: هدف از هجوم به مسجد الاقصی، استمرار روند یهودی سازی قدس و تشکیل و تقویت دولت غاصب صهیونیستی از طریق مصادره سرزمین‌های فلسطین، تخریب منازل فلسطینیان و اجبار مردم به کوچ کردن به اردن است.

 

دکتر زقوت با اشاره به نقش دولت‌های بین المللی و منطقه‌ای در همدستی با این رژیم غاصب افزود: هنگامی که صدام به کویت حمله کرد، تمام کشورهای منطقه در حمایت از کویت، علیه صدام اجماع کردند اما در مساله فلسطین، کمترین خواسته مردم، فشار کشورها بر اسرائیل برای عقب نشینی از اراضی اشغالی است. متاسفانه سازمان ملل نیز تحت سیطره آمریکا است.

 

وی با تاکید بر نقش اساسی علما در بیداری مردم منطقه خاطر نشان کرد: وظیفه علما آگاهی بخشیدن به امت اسلامی از طریق منبرها و رسانه‌ها نسبت به خطر حوادث مسجد الاقصی است. شیخ عریفی که فتوای جهاد نکاح را صادر کرده و با پوشیدن لباس نظامی و حمل سلاح به مبارزه علیه نظام بشار اسد پرداخت، یکبار به سرزمین‌های اشغالی نیامده است تا در برابر اسرائیل سلاح به دست بگیرد و فتوای جهاد با اسرائیل را صادر کند.

 

زقوت ادامه داد: علمای جهان عرب، سربازان حکومتند و دستمزد خود را از دستگاه‌های فاسد عربی و هم پیمان با اسرائیل گرفته و به جای ایجاد وحدت و همدلی میان مسلمانان، آتش اختلاف را میان امت اسلامی شعله ور می‌سازند. علمای فاسد، قبر و قیامت را به یاد آورده و بدانند تنها چیزی که با خود به قبر خواهند برد، تکه‌ای پارچه به عنوان کفن است.

 

فعال سیاسی فلسطین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر نابودی اسرائیل تا 25 سال آینده تصریح کرد: رهبر ایران فردی حکیم، فیلسوف و پرهیزگار است و حقیقت نابودی اسرائیل بر او مخفی نیست. ظلم هراندازه که فراوان باشد در نهایت نابود خواهد شد. امروز شاهد انزجار مسلمانان جهان از رژیم اشغالگر قدس هستیم و این نوید روزهای خوبی را به همگان خواهد داد./981/ب911/ک

 

 

 

ارسال نظرات