۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۲۹۱۳۷۸

تحلیل سی‎ان‎ان از سخنرانی پاپ در جمع قربانیان کلیسا

خبرگزاری رسا ـ شبکه سی‎ان‎ان به بررسی سخنان پاپ در جمع قربانیان کلیسا پرداخت و احتمال داد وعده‎های پاپ در زمینه مجازات کشیشان خلافکار جنسی عملی نشود.
پاپ

 

به گزارش مرکز رصد خبرگزاری رسا، کارشناسان امور مذهبی شبکه سی ان ان به بررسی سخنرانی پاپ در فیلادلفیای آمریکا پرداختند.

 

دنیل برک دبیر بخش مذهبی سی ان ان گفت: می دانیم که پاپ به سخنان قربانیان تجاوز جنسی کشیشان و روحانیان کاتولیک گوش کرده و سرگذشت آنان را شنید. اما شاید مهمترین نکته سخنان پاپ این بود که تمام کسانی که در این مورد مقصر بوده اند، مجازات خواهند شد. این امر، موضوعی است که قربانیان کلیسای کاتولیک سالها درخواست تحقق آن را کرده بودند.

 

اندرسون کوپر مجری سی ان ان از جان آلن تحلیلگر ارشد واتیکان پرسید: گفته شده است که نمایندگان و وکیلان قربانیان کلیسا، صحبت های پاپ فرانسیس و قول های پاپ فرانسیس را ناکافی دانسته اند و پیش از این نیز قول هایی مبنی بر مجازات کشیش های مجرم شنیده شده بود، آیا کلیسا به طور عملی اقدامی برای مبارزه با تخلفات خود انجام داده است؟

 

جان آلن در پاسخ گفت: پیش از این نیز مقام پاپ هفت بار با قربانیان تخلفات جنسی کلیسا صحبت کرده بود. پاپ بندیکت شانزدهم در دیدار خود از آمریکا در سال 2008 برای این افراد سخنرانی کرده بود.

 

وی افزود: مقامات کاتولیک در موارد سوء استفاده جنسی اعضای کلیسا به ویژه در موارد اخیر، متهم به اهمال کاری و عدم برخورد سریع هستند. به طور مثال در پرونده تجاوز جنسی کشیشی در شهر کانزاس، اسقف منطقه متهم شد که در گزارش و برکناری این کشیش اهمال کرده است و به همین دلیل اسقف مربوط از کار برکنار شد.

 

این کارشناس امور واتیکان تاکید کرد: کلیسای امروز با ده سال پیش بسیار تفاوت دارد. مقامات کاتولیک پیش از این در مواجهه با گزارش تخلفات جنسی کلیسا، آن را به شدت انکار می کردند. اما در حال حاضر این گونه نیست و کلیسا مصمم است که خود را تغییر دهد، اما باز مشکلی که امروز متوجه این پرونده هاست، این است که سیستم مشخصی برای پاسخگویی وجود ندارد.

 

روز گذشته پاپ فرانسیس در دیدار با قربانیان تجاوز جنسی کشیشان و روحانیان کاتولیک گفته بود که خدا برای این قربانیان اشک می ریزد.

 

نکته قابل تأمل در پرونده انحرافات جنسی مسؤولان کلیسا، این است که پیش از این آن ها حتی مسؤولیت این وقایع را نمی پذیرفتند و حتی آن را به شدت انکار می کردند و این امر موجب عصبانیت شدید قربانیان کلیسا می شد.

 

در سال های اخیر، بسیاری از قربانیان به دلیل سلب اطمینان از کلیسا و مذهب کاتولیک و بر اثر مشکلات روحی و روانی پیش آمده، خود کشی کرده اند./847/ب932/د

ارسال نظرات