۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۲۹۱۷۶۵

سیری در گلزار مثنوی با وحی دل مولانا

خبرگزاری رسا ـ انتشارات آستان قدس رضوی همزمان با هشتم مهر ماه روز بزرگداشت مولوی، بسته کتابشناسی مولانا را با سه عنوان کتاب معرفی و پیشنهاد کرد.
سيري در گلزار مثنوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مولانا این شاعر و عارف بلند آوازه ایرانی گوهر دریای ناب کمال را در مروارید مکتب عرفان جسته و به این خاطر توجه به دیدگاه های مولانا برای دنیای جدید ضروری است که مولوی تنها برای زمان خود سخن نگفته بلکه برای همه انسان های جهان هستی سخن سرایی کرده است.

بر همین اساس انتشارات آستان قدس رضوی در راستای اهداف خود در جهت ترویج فرهنگ اسلامی بسته کتابشناسی آثار مولانا را همزمان با سالروز بزرگداشت این شاعر پر آوازه قرن هفتم هجری منتشر کرد.

کتاب «سیری در گلزار مثنوی» نوشته مهدیه الهی قمشه ای که به شرح 32 حکایت از دفتر نخست مثنوی می‌پردازد، برای نخستین بار در سال 1394 و با قطع رقعی توسط به نشر چاپ و منتشر شد.

این اثر ارزشمند، مجموعه درس‌های مثنوی معنوی که خانم الهی قمشه‌ای در سال‌های گذشته در کلاس‌های مختلف به علاقه مندان ارائه کرده‌ است را با زبانی شیرین و شفاهی به خواننده ارائه می کند.

روش شرح مثنوی در کتاب «سیری در گلزار مثنوی» بیان برخی از بیت ‌ها و شرح و توضیح نکات دینی، عرفانی و ادبی مربوط به حکایت است که در مراحل مختلف ویرایش کتاب کوشیده شده بیان شیرین و روش شفاهی صاحب اثر حفظ و به خواننده منتقل شود.

«وحی دل مولانا» عنوان دیگر کتاب انتشارات آستان قدس رضوی است که به قلم دکتر محمد بهنام‌فر نگاشته و در سال  1392 با قطع وزیری منتشر شده است.

از آنجا که مولوی در جای جای مثنوی، دریافت های ناب و عمیقی از آیات قرآنی دارد که نگرش عارفی تیزبین را در والاترین مدارج تفکر و اندیشه بشری، به این کتاب آسمانی نشان می‌دهد، این کتاب نیز بیشتر به دریافت عرفانی مولوی از آیات قرآن کریم اختصاص دارد.

دیوان ارزشمند «مثنوی معنوی» از مجموعه متون و ادب فارسی با مقدمه و مطابقه دکتر رضا اشرف زاده نیز دیگر کتاب انتشارات آستان قدس رضوی در این زمینه است که برای نخستین بار در سال 1393 به چاپ و تولید رسید.

شایان ذکر است هشتم مهر ماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز بزرگداشت مولانا نامگذاری شده است.

علاقه مندان به تهیه این کتاب ها و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند./1308/د102/ق

منبع: به نشر

ارسال نظرات