۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۹۲۱۲۲
یکی از علمای اهل سنت لبنان:

بی‎کفایتی آل‌سعود در اداره حج محرز است

خبرگزاری رسا ـ رییس حزب همبستگی لبنان تاکید کرد: اگر ثابت نشود که حادثه منا از روی عمد صورت نگرفته باز هم از تقصیر مسؤولان سودی در سوء مدیریت حج نمی‌کاهد.
شيخ مصطفي ملص رئيس تجمع همبستگي ملي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ مصطفی ملص، رییس شورای همبستگی ملی لبنان، در پیامی به حادثه دلخراش منا اشاره کرد و گفت: این حادثه به معنای حقیقی کلمه یک فاجعه بود که بد رفتاری سعودی‌ها  پس از حادثه به عمق آن افزود.


وی افزود: ناتوانی سعودی‌ها در مدیریت بحران به وضوح معلوم بود، در حالی که اداره کنندگان حج باید تمام پیش بینی‌های لازم را برای حضور این جمعیت کثیر  از حج گذاران می کردند.


این عالم اهل سنت لبنان تاکید کرد: فارغ از مساله اختلافات سیاسی موجود، عربستان باید از کشورهای اسلامی بخواهد که در اداره حج مشارکت داشته باشند و در تشکیل کمیته حقیقت یاب همکاری‌های لازم را انجام دهد.


شیخ ملص نظارت سازمان همکاری اسلامی بر روند اقدامات عربستان در انتقال پیکر جان باختگان به کشورهایشان و مداوای مجروحان را خواستار شد و گفت: این مساله دخالت در امور عربستان به حساب نمی آید و به وحدت اسلامی خدشه‌ای وارد نمی کند.

 

رییس شورای همبستگی لبنان در پایان تصریح کرد: اگر ثابت شود که این حادثه از روی عمد صورت نگرفته از میزان تقصیر مسؤولان سعودی نمی کاهد، چرا که در هر صورت بی کفایتی و سوء مدیریت اداره کنندگان حج محرز است./1321/ب902/د

ارسال نظرات