۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۲۹۲۳۶۳
فضل الله:

آل‌سعود با مقصر دانستن حجاج در پی فرار از مسؤولیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت لبنان تاکید کرد: مسؤولان سعودی باید بعد از این واقعه با عطوفت بیشتری با بازماندگان و مجروحان برخورد کنند.
سيد علي فضل الله خطيب جمعه بيروت لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته، به حادثه دلخراش منا پرداخت و گفت: حادثه منا حزن و اندوه را در جهان اسلام حاکم کرد و از سوی دیگر بد رفتاری ماموران سعودی بعد از حادثه به عمق حادثه افزود.


وی تاکید کرد: مسؤولان باید در چنین حوادثی با مجروحان و بازماندگان با عطوفت بیشتری برخورد کنند اما متاسفانه آنچه در عربستان مشاهده شد، خلاف این مساله بود.


این روحانی لبنانی گفت: مقصر دانستن حجاج، شانه خالی کردن از بار مسؤولیت از سوی مسؤولان سعودی در اداره حج است.


حجت الاسلام فضل الله تاکید کرد: نباید این حادثه را در مسائل سیاسی دخیل دانست و تنها در چارچوب قانون باید علل اصلی این فجعه ریشه یابی شود. شفاف سازی علل این حادثه و روشن شدن ابعاد این ماجرا حق مسلم کشورهای مسلمان قربانی داده است.


امام جمعه بیروت هشدار داد: باید مراقب بود که این حادثه بستر را برای ایجاد یک فتنه مذهبی بین شیعیان و اهل سنت آماده نکند و در خدمت پروژه‌های دشمنان اسلام قرار نگیرد.

 

وی همچنین از کاربران اینترنتی خواست که از انتشار شایعات در این زمینه در برنامه های ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنند و مراقب اقدامات فتنه افروزانه دشمنان باشند./1321/ب902/د

ارسال نظرات