۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۹۲۷۵۴
آیت الله نجفی:

عشق به وطن وظیفه‌ای شرعی است

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع نجف اشرف تأکید کرد که عشق به وطن از واجبات شرعی به شمار می‌آید.
حضرت آيت الله بشير نجفي از مراجع تقليد نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف امروز در دفتر خود با تعدادی از شخصیت‎های سیاسی، مذهبی و مسؤولان موسسه‎های فرهنگی و مدنی دیدار و گفت‎وگو کرد.


حضرت آیت الله نجفی در این دیدار به بررسی مسائل داخلی عراق پرداخت و گفت: مسائل اقتصادی، صنعتی، تجاری و غیره به طور مستقیم با وضعیت امنیت عراق در رابطه است و بر همدیگر تاثیرگذار هستند.


وی افزود: حضور جریان تروریستی داعش در کشورهای منطقه موجب سوء استفاده برخی عناصر داخلی در نهادهای حکومتی شده است. مفسدان که از این مساله به خوبی استفاده کرده‎اند توانستند بر بعضی از بخش‎ها حکومت تسلط پیدا کنند و به چپاول بیت المال ‎پردازند و موجب پسرفت عراق شوند.


این مرجع تقلید، عراق را دارای ثروت‎های ملی بسیار دانست و خاطرنشان کرد که ملت عراق با حذف عناصر فاسد موجود در حکومت این کشور که مانع از بهره بری آنان از ثروت‎های ملی شده‎اند، می‎تواند خطاهای گذشته را اصلاح کند.


وی عِرق ملی را با توجه به ضروری بودن آن در زندگانی یک انسان عراقی، واجب شرعی دانست و تصریح کرد درهای عراق برای گسترش و افزایش تعاملات با سایر کشورها باز است.


حضرت آیت الله نجفی گفت: مردم عراق باید به مسؤولیتی که خداوند بر عهده آن‎ها قرار داده است توجه داشته باشند.


وی در پایان سخنان خود برای پیروزی رزمندگان عراقی، نیروهای امنیتی و بسیج مردمی بر دشمنان اسلام و جریان تروریستی داعش دعا کرد./994/ب902/د

ارسال نظرات