۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۹۲۷۷۲
رییس شورای سیاسی حزب الله:

حادثه منا لکه ننگی بر پیشانی آل‌سعود است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان تاکید کرد: بد رفتاری مسؤولان سعودی بعد از حادثه منا نشان از کینه توزی سعودی‌ها دارد.
سيد ابراهيم امين السيد رييس شوراي سياسي حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابراهیم امین السید، رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان در همایش علمی که از سوی انجمن احیای میراث علمی امام صادق (ع) این کشور برگزار شد، به حادثه دلخراش منا پرداخت و گفت:  حادثه ای که در آن بیش از چهار هزار مسلمان جان  خود را از دست بدهند، یک فاجعه دردناک برای جهان اسلام است.


وی ضمن انتقاد شدید از بدرفتاری مسؤولان سعودی پس از وقوع این حادثه گفت: در طول تاریخ هیچ دولتی همانند عربستان با قربانیان و مجروحان یک حادثه عظیم بدین شکل بدرفتاری و کارشکنی نکرده است و این مساله نشانگر کینه توزی و بی بند وباری مسوؤلان اداره کننده حج است که همواره با غرور با دیگران برخورد می کنند.


این روحانی لبنانی ادامه داد: فاجعه اصلی در این مساله برخورد بد کسانی است که خود را خادم الحرمین و منتسب به اسلام می دانند و با بدترین شکل ممکن با مجروحان و جان باختگان این حادثه برخورد و با این کار چهره اسلام را خدشه دار می کنند.

 

وی تأکید کرد که این اقدام یک تبلیغ سوء علیه اسلام در سراسر جهان بود که مسلمانان با مجروحان خود بدین شکل برخورد می کنند.


عضو ارشد حزب الله لبنان در پایان، حادثه منا را لکه ننگ تازه ای بر پیشانی آل سعود خواند و اظهار داشت: باید این حادثه را در لیست سیاه اقدامات این رژیم ستمگر قرار داد. رژیمی که در یمن به جنایت می پردازد و حامی اصلی گروه‌های تکفیری تروریستی در منطقه است./1321/ب902/د

ارسال نظرات