۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۹۳۰۴۲
یکی از روحانیان لبنان:

جهاد علمی و عقیدتی علیه افراط گرایان وظیفه مراکز علمی کشورهای اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمعیت علمای صور لبنان ثمره روابط خوب مراکز علمی ایران و لبنان را ایجاد یک مبارزه فکری علیه افراط گرایان دانست.
شيخ علي ياسين، رييس مجمع علماي صور لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی یاسین، رییس جمعیت علمای صور لبنان در دیدار با گروهی از اساتید دانشگاه‌های ایران، هدف از اقدامات گروه‌های تکفیری را خدشه دار کردن وجهه اسلام توصیف کرد و گفت: آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی برای تحقق اهداف شوم خود در منطقه این گروه‎‌ها را به وجود آوردند.


وی در تبین اهداف استعمارگران در رابطه با حمایت از تکفیری‌ها تصریح کرد: آمریکا سعی دارد با حمایت همه جانبه از گروه‌های تکفیری به کمک رژیم صهیونیستی بیاید و این غده سرطانی را در منطقه حفظ کند.


این روحانی لبنانی در بخش دیگری از سخنان خود به روابط مراکز علمی ایران و لبنان پرداخت و اظهار داشت: این همکاری‌ها در سطح بسیار خوبی بوده و نتایج آن به مصلحت مردم دو کشور است.


شیخ علی یاسین با بیان اینکه مبارزه با تکفیری‌ها علاوه بر اقدامات نظامی، نیاز به کار فکری و عقیدتی نیز دارد، افزود: مراکز علمی لبنان و ایران می توانند در این جهاد علمی نقش آفرینی کنند و در زمنیه مبارزه فکری و عقیدتی با اندیشه باطل افراط گرایان به مواجهه بپردازند.


رییس جمعیت علمای صور لبنان در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مسیر ورود به مراکز علمی خود را برای تمام مسلمانان باز گذشته است تا با این اقدام پیام وحدت را در امت های اسلامی اشاعه دهد و بتواند با ارتقای سطح علمی جوانان مسلمان نقشه‌های دشمن در زمینه گمراه سازی عقیدتی را خنثی کند./1321/ب902/د

ارسال نظرات