۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۲۹۳۶۳۸
عضو ارشد جنبش امل لبنان:

مسلمانان هیچگاه قلاده استکبار را بر گردن خود نمی‎پذیرند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول فرهنگی جنبش امل لبنان مجالس حسینی را یک فرصت طلایی برای تحکیم پایه‌های وحدت میان مسلمانان دانست.
خطباي حسيني در لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن عبدالله، مسؤول فرهنگی جنبش امل لبنان در نشست علمای لبنان و خطبای حسینی این کشور که در دفتر فرهنگی این جنبش برگزار شد، جایگاه نشر عقاید اصیل دینی در میان توده‌های مردم را تشریح و بیان کرد: مبلغان تمام تلاش خود را برای نشر مبانی اسلام ناب محمدی و تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) انجام دهند.


وی افزود: مکتب عاشورا و امام حسین(ع)، همواره خط مشی آزادگان عالم بوده است. مسلمانان با تمسک به شعار هیهات من الذله هیچ گاه قلاده استکبار را بر گردن خویش نمی پذیرند.


این روحانی لبنانی هشدار داد: نباید برخی از افراد از مجالس عزای حسینی برای پیش برد اهداف شخصی خود استفاده کنند. برگزاری این مراسم ها در لبنان باید زمینه ساز تجلی وحدت در کشور باشد.


مسؤول فرهنگی جنبش امل لبنان تصریح کرد: خطبا باید با اقتدا به اندیشه امام موسی صدر در جهت تبیین اهداف امام حسین (ع)، پایه‌های وحدت را میان مسلمانان تحکیم بخشند و مفهوم عدالت و یاری مظلوم را با توجه به مکتب عاشورا برای مردم توضیح دهند.


وی در پایان تصریح کرد: عالمان دینی در حقیقت باید یک دوره معرفت شناسی به مبانی اصیل اسلامی را برای تشریح جایگاه کرامت انسانی از دیدگاه اسلام برای مردم اجرا کنند تا دشمنان نتوانند با مفاهیم جعلی و دروغین خود، به راحتی وجهه رحمانی اسلام را خدشه دار کنند./1321/ب902/د

ارسال نظرات