۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۹۴۹۱۷

مفتی لبنان از آواره شدن 18 میلیون فلسطینی در 5 سال اخیر خبر داد

خبرگزاری رسا ـ مفتی لبنان هجرت جوانان مسلمان از کشورهای منطقه را عامل تزلزل امنیت دانست و تاکید کرد: شرایط بحرانی اقتصادی و سیاسی جوانان را مجبور به مهاجرت می کند.
عبداللطيف دريان مفتي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عبداللطیف دریان، مفتی لبنان در پیامی به مناسبت آغاز سال هجری جدید، به اوضاع بحرانی منطقه پرداخت و تأکید کرد: یکی از تهدیدهای جدی که متوجه جوانان لبنان، سوریه و دیگر کشورهای منطقه است، فشار بحران‌های افتصادی و سیاسی بوده که جوانان را مجبور به مهاجرت از وطن خود می کند.

 

وی افزود: خطر امنیتی اولین خطری است که کشور را در صورت ادامه مهاجرت جوانان تهدید می کند و این امر همان خواسته دشمن است.

 

این عالم اهل سنت لبنان ضمن اعلام جانبداری خود از اعتراضات مسالمت آمیز مردم، اظهار داشت: اگر برخی از افراد از  فضای متشنج کشور برای اهداف شوم خود سوء استفاده کنند، دامنه اعتراضات به هرج و مرج و آشوبگری کشیده خواهد شد. از این رو مردم باید سعی کنند که خارج از اعتراضات مسالمت آمیز اقدامی صورت ندهند؛ چرا که در این صورت نتیجه به ضرر خود مردم خواهد بود.

 

مفتی لبنان تصریح کرد: سقوط دولت موجب نابودی کشور می شود. در حال حاضر سیاستمداران یا باید به سرعت رییس جمهور را انتخاب کنند تا کشور از بحران خارج شود و یا همین شرایط ادامه داشته باشد که در این صورت ملت شاهد فروپاشی نظام حاکم خواهد بود.
 
دریان از طرف‌های سیاسی در حال گفت‌وگو خواست که با تمام توان برای برون رفت از تنگنای به وجود آمده تلاش کنند و نگذارند مردم رنجدیده لبنان بیش از این با مشکلات متعدد معیشتی دست و پنجه نرم کنند.

 

وی در پایان به مساله فلسطین اشاره کرد و گفت: آنچه امروز در فلسطین رخ می دهد، یک توطئه صهیونیستی آمریکایی است. رژیم غاصب اسرائیل با فتنه و جنگ افروزی در کرانه موجب شده 18میلیون فلسطینی در کمتر از پنج سال از سرزمین خود هجرت کنند./1321/ب903/د

ارسال نظرات