۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۹۵۱۷۶
حجت الاسلام ذوالنور مطرح کرد؛

چگونگی به شهادت رسیدن سردار همدانی در سوریه

خبرگزاری رسا ـ مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به این که برخی می گویند با این همه مشکلات داخلی به چه دلیل در عراق و سوریه حضور داریم گفت: بقای کشورها و نظام های سیاسی امروز در مرز خلاصه نمی شود و اگر برای حفظ منافع و کیان یک کشور نیاز به حوزه های بیرونی و منطقه ای نیست بنابراین سران کشورهای غربی و آمریکا در منطقه ما چه می کنند در حالی که کانون تمام بی ثباتی ها در منطقه هستند.
حجت الاسلام ذوالنوري مجلس ختم سردار همداني در دفتر آيت الله نوري همداني مجلس ختم سردار همداني در دفتر آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران پیش از ظهر امرو در مراسم ختم سردار شهید حسین همدانی که در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد، بیان داشت: در زمانی که کفر در مقابل اسلام قرار گرفته و تمام استکبار برای نابود کردن فرهنگ اهل البیت منسجم شده و تمام مظاهر دنیا ما را به سمت خودش می کشد نام شهادت مانند باران رحمت الهی بر سرزمین خشکیده دل می تابد و آن را سرزنده می کند.

 

وی با بیان این که اگر فرهنگ شهادت نبود اسلام و فرهنگ اهل بیت به ما نمی رسید، خاطرنشان ساخت: تفاوت شیعه با سایر مکاتب در انتظار و شهادت است که خط سبز انتظار افق را روشن  می کند و خط سرخ شهادت شیعیان را به سمت آن افق حرکت می هد.

 

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به مبارزات شهید همدانی قبل از انقلاب بیان کرد: شهید همدانی در مبارزات قبل از انقلاب نقش مؤثری داشت و بعد از انقلاب اسلامی در تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار شهیدان متوسلیان، همت و سایر شهدایی که هسته اولیه لشکر 27 محمد رسول الله بودند تلاش شبانه روزی داشت.

 

وی ادامه داد: اخلاص شهید همدانی زبانزد همگان بود و در کنار اخلاص قاطعیت ایشان به عنوان یک صفت برجسته به چشم می خورد؛ حضور شهید همدانی در دفاع مقدس روح پر تلاطم ایشان را اقناع نکرد و بعد از دفاع مقدس در جنگ نرم و مبارزه با جریان های انحرافی نقش مؤثری داشت.

 

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که اکنون در فضای مجازی یک جریان پلید نسبت به شهید همدانی فعالیت می کند اظهار داشت: فتنه گرانی که در سال 88 از شهید همدانی ضربه خورده اند در فضای مجازی مطرح کرده اند ایشان در عملیات و سوریه شهید نشده است بلکه تصادف کرده است.

 

وی در مورد طریقه شهات شهید همدانی بیان داشت: با رگبار بستن ماشین توسط داعش چشم چپ ایشان مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و راننده نیز کنترل ماشین را از دست می دهد در نتیجه ماشین واژگون می شود و سردار همدانی به شهادت می رسد.

 

حجت الاسلام ذوالنور خاطرنشان ساخت: شهید همدانی در دوران جنگ نرم در امید دادن به نیروهای خودی بسیار مؤثر بود؛ از زمانی که جنگ نیابتی آغاز شد استکبار به دلیل این که از نظریه جنگ تمدن ها نتیجه نگرفتند این نظریه را به جنگ درون تمدنی تغییر دادند.

 

وی با تصریح بر این که بعد از نظریه جنگ تمدن ها جنگ افغانستان پیش آمد، بیان داشت: انفجار برج های دو قلوی مرکز تجارت جهانی در نیویورک بهانه ای برای تأثیر افکار عمومی دنیا به جهت گسیل نیروهای غربی برای برخورد با تمدن اسلامی شد و جنک عراق نیز در همین راستا برنامه ریزی شده است.

 

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: آمریکا در عراق 12 هزار کشته داده و بیش از یک تریلیون دلار پول خرج کرده است، اما امروز آنچه که در عراق اتفاق افتاده مدلی از جمهوری اسلامی است و هیچ کسی نمی تواند این را انکار کند.

 

وی با اشاره به جنگ یمن و سوریه بیان داشت: جریان حوثی ها و انقلاب یمن با استفاده از تجارب حزب الله لبنان که به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده است به حدی رسیده اند که مؤسسات تحقیقاتی آمریکایی اعتراف کرده اند یمن باید 26 سال دیگر به این حد می رسیده است.

 

حجت الاسلام ذوالنور  ادامه داد: سوریه ای که برنامه ریزی جریان های تکفیری و گروه های جنگ نیابتی که می خواستند در سه ماه آن را تصرف کنند نتوانسته اند در چند سال این کار را انجام دهند و بنابر آنچه خودشان اقرار می کنند جمهوری اسلامی برنده این ماجرا است.

 

وی با تصریح بر این که دشمن تلاش دارد افکار عمومی را بر علیه مقاومت ایران در سوریه تحریک کند، بیان داشت: برخی می گویند با این همه مشکلات داخلی به چه دلیل باید در عراق و سوریه و جاهای دیگر حضور داشته باشیم؛ علاوه بر این که حضور ما در این مناطق یک وظیفه اعتقادی است ما در این مناطق در حال دفاع از خودمان هستیم.

 

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: همه کارشناسان غربی اعتراف می کنند که سقوط سوریه یعنی رسیدن به تهران؛ در بین سران عرب کسی که بیشترین هزینه را در مقابل رژیم صهیونیستی پرداخت کرده حاکمیت سوریه است و همه می دانند با سقوط سوریه رژیم صهیونیستی بیشتر از همه سود می کند.

 

وی با اشاره به این که بقای  کشورها و نظام های سیاسی امروز در مرز خلاصه نمی شود، گقت: اگر برای حفظ منافع و کیان یک کشور نیاز به حوزه های بیرونی و منطقه ای نیست بنابراین سران کشورهای غربی و آمریکا در منطقه ما چه می کنند در حالی که کانون تمام بی ثباتی ها در منطقه هستند.

 

حجت الاسلام ذوالنور ادامه داد: اگر حضور این کشورها توجیه دارد چرا نباید جمهوری اسلامی در معادلات منطقه ای نقش آفرین باشد و چرا نباید از آرمان های دینی در برابر امواج اومانیسم و سکولاریسم که برای براندازی دین فعالیت می کنند نقش آفرینی کند./1324/پ201/ج

ارسال نظرات