۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۲۹۵۵۴۳
فضل الله:

مکتب عاشورا بصیرت ساز است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت از مسلمانان خواست که با آشنایی بیشتر با مکتب عاشورا و نهضت حسینی با مفاهیم اصیل اسلامی، از اختلافات دوری کنند.
سيد علي فضل الله، خطيب جمعه بيروت

 


به گزارش خبرگزاری رسا، سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت، در مراسم عزاداری محرم، در مسجد امامین حسنین (ع) منطقه حاره حریک، به اهمیت مذاکرات در حال اجرای بین طرف‌های سیاسی لبنان در پرداخت و اعلام کرد: باید به این گفت‌وگوها به چشم تنها راه حل برون رفت از بحران نگریست.

 

وی در ادامه به وقایع اخیر فلسطین اشاره کرد و افزود: جوانان فلسطینی با سلاح سرد در برابر نیروهای نظامی صهیونیستی ایستادگی می کنند و بر مسلمانان واجب است که در این مسیر حامی جوانان مقاوم فلسطینی باشند.

 

فضل الله خاطر نشان کرد: ملت فلسطین مفهوم صبر و استقامت را با مقاومت خود متجلی کردند  و جوامع اسلامی باید محور مقاومت را در فلسطین یاری کنند.

 

امام جمعه بیروت به تشریح ابعاد عاشورا پرداخت و تصریح کرد: نهضت امام حسین (ع) یک مکتب است که در آن مسایل اخلاقی، اعتقادی، روحی و اجتماعی و حتی سیاسی در چارچوب مفاهیم اسلام ناب محمدی معرفی می شود. آشنایی قشر جوان با مفاهیم عاشورا بصیرت آنان را نسبت به نقشه‌های دشمن افزایش می دهد.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که مسلمانان با توجه به عبرت‌های عاشورا، با ماهیت حقیقی اسلام آشنایی بیشتری پیدا کنند و از اختلافات داخلی که خواسته دشمنان اسلام است، دوری گزینند./1321/ب902/د

ارسال نظرات