۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۹۵۶۵۷
نماینده پارلمان لبنان:

کشورهای اسلامی به خوی وحشی حکام سعودی پی برده‎اند

خبرگزاری رسا ـ نماینده پارلمان لبنان، عربستان سعودی را مانع اصلی انتخاب رییس جمهوری و حل مشکلات سیاسی لبنان دانست.
نواف الموسوي، نماينده پارلمان و عضو فراکسيون مقاومت اسلامي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سید نواف الموسوی، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در مجلسی که به مناسبت ایام سوگورای محرم از سوی حزب الله و حزب امل لبنان به صورت مشترک در حسینه شهر الخیام این کشور برگزار شد، اعمال نفوذ عربستان سعودی در مسایل سیاسی لبنان را عامل مشکلات این کشور خواند.

 

وی افزود: عربستان با افراد وابسته به خود نمی گذارد که یک رییس جمهور لایق و قدرتمند در راس هرم دولت قرار گیرد و در ادامه نیز با مانع تراشی از تشکیل مجلس پارلمانی و مجلس وزیران جلوگیری می کند.

 

این مقام مسؤول در لبنان تاکید کرد: ما بارها اعلام کرده ایم که میشل عون، رییس حزب تغییر و اصلاح شایستگی کامل برای تصدی پست ریاست جمهوری در لبنان را دارا است و او می تواند توازن سیاسی را به کشور باز گرداند.

 

الموسوی تصریح کرد: جنگ محور مقاومت در سوریه ادامه همان جنگ ما با رژیم صهیونیستی در سال 2006میلادی است و کسانی که نتوانستند در آن سال به لبنان ضربه بزنند سعی می کنند با تغییر تاکتیک و شیوه مبارزه به این کشور نفوذ پیدا کرده و امنیت آن را متزلزل کنند. ما اعلام می کنیم که با تمام توان در این جنگ که جبهه آن در سوریه است شرکت می کنیم و با یاری خداوند همانند سال 2006 در این مبارزه هم پیروز میدان خواهیم بود.

 

وی مشکل عربستان سعودی را صرفا مشکل طایفه گرایی و مذهبی ندانست و خاطر نشان کرد: مشکل اصلی نظام سلطه در عربستان این است که کشورهای اسلامی به خوی وحشی گری سردمداران نظام سعودی پی برده اند و سعی می کنند با آن به مقابله بپردازند. نظامی که در برابر کشته شدن هزاران مسلمان حج گذار پاسخی در برابر امت‌های اسلامی نداشت.

 

نماینده پارلمان لبنان گفت: عربستان سعی می کند کاری کند که مسلمانان حادثه دلخراش منا را فراموش کنند اما ما همواره تلاش می کنیم یاد و خاطره این فاجه دردناک زنده بماند تا نسل‌های آینده از خباثت حکام سعودی مطلع شوند.

 

عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پایان به اقدامات تروریستی گروه‌های تکفیری در سوریه وعراق پرداخت و اظهار داشت: یزدیان زمان همان جنایاتی را که شمر و حرمله در کربلا مرتکب شدند در این کشورها مرتکب می شوند و در کربلای امروز باید حامی مسلمانان مظلومی بود که اسیر خوی وحشی گری طاغوتیان زمان هستند./1321/ب901/د

ارسال نظرات