۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۹۵۷۱۹
آیت الله قبلان:

مکتب عاشورا کشورهای اسلامی را از فساد عاری می‎کند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان تاکید کرد: تعالیم مکتب حسینی باید مبنای اصلاحات لازم در کشورهای اسلامی قرار گیرد.
شيخ قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد قدس بیروت برگزار شد، خواستار تعاون مسؤولان لبنانی برای حل مشکلات عدیده مردم در مسایل اقتصادی و اجتماعی شد.

 

وی در ادامه به مساله فلسطین اشاره کرد و گفت: فلسطین امروزه به محل تاخت و تاز وحشیانه نیروهای صهیونیستی مبدل شده است. فساد، خرابی و آوارگی میلیون‌ها مسلمان ارمغان اقدامات ضد بشری رژیم صهیونیستی در کرانه باختری است.

 

این عالم لبنانی، فلسطین را به مثابه کربلای این روزگار دانست و گفت: ظلم یزیدیان زمان در این سرزمین مقدس تداعی گر جنایت‌هایی است که سپاه ظلم علیه مسلمانان در زمان صدر اسلام مرتکب می شد. جهان اسلام و جهان عرب باید حامی مردم مظلوم فلسطین باشند.


آیت الله قبلان از مسلمانان خواست که به درس‌های مکتب عاشورا توجه کنند و خاطر نشان کرد: نهضت حسینی عبرت‌های زیادی را به مسلمانان تعلیم می دهد. امر به معروف و نهی از منکر از تعالیم کلید مکتب عاشورا است که می تواند جلوی اشاعه فساد در جامعه را بگیرد.

 

خطیب جمعه مسجد قدس بیروت در پایان اظهار داشت: اصلاحات لازم در جوامع اسلامی در صورتی که منطبق با تعالیم عاشورا باشد نتیجه مطلوب را برجای خواهد گذاشت و ریشه فساد را خواهد کند./1321/ب901/د

ارسال نظرات