۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۲۹۶۸۶۶
همزمان با تاسوعای حسینی برگزار می شود؛

آستان اشک؛ محفل مردمی شعرخوانی آئینی

خبرگزاری رسا ـ محفل مردمی شعرخوانی آئینی تحت عنوان«آستان اشک» همزمان با شب تاسوعای حسینی از سوی انتشارات آستان قدس رضوی برگزار می شود.
به نشر

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، انتشارات آستان قدس رضوی ویژه برنامه ای با عنوان «آستان اشک» در قالب محفل مردمی شعرخوانی آئینی و عاشورایی در شب تاسوعای حسینی را همراه  با ارائه تخفیف 20 درصدی ویژه کتاب های عاشورایی برگزار می کند.

از آنجا که شعر، نوحه و مرثیه از متداول ترین و مؤثرترین ابزارهای تبلیغ و ترویج فرهنگی به ویژه تبیین سیره ائمه معصومین علیهم السلام به شمار می رود، به نشر اقدام به برگزاری مراسمی با محوریت و موضوع شعر آئینی کرده است.

بر همین اساس و با نظر به اهمیت و جایگاه شعر آئینی و مذهبی در فرهنگ عاشورایی، «به نشر» طی برگزاری برنامه ای با حضور شعرا، اساتید و همچنین عموم مردم، محفل شعرخوانی با موضوعات شعر آئینی و عاشورایی برپا می کند.

این مراسم که تحت عنوان «آستان اشک» در شب تاسوعای حسینی در فروشگاه شماره 7 انتشارات آستان قدس رضوی با حضور اساتید و شعرای برجسته شعر آئینی برگزار می شود، ضمن تبیین حرکت تاریخی امام  علیه السلام توسط حجت الاسلام سید مسلم موسوی، مراسم شعرخوانی نیز به اجرا می رسد.

در این محفل شعرخوانی اساتید و شعرایی همچون سید مصطفی گرمارودی، سید ابوالفضل عصمت پرست، دکتر رضوان، سید حمزه موسوی، علی حاتمی، سید مسلم موسوی، اصغری کیان، جلیل فجرایی، ناصر عرفانیان و خانم ها ثابت و رجایی به شعرخوانی می پردازند.

همچنین در حاشیه این مراسم مجموعه کتاب های عاشورایی و مرتبط با ماه محرم با تخفیف ویژه 20 درصدی به خریداران عرضه می شود.

علاقه مندان به حضور در محفل شعر خوانی مردمی و آئینی «آستان اشک» می توانند ساعت 17 لغایت 19 در فروشگاه شماره 7 انتشارات آستان قدس رضوی واقع در بلوار سجاد، چهارراه بزرگمهر، مقابل بانک ملی حضور بهم رسانند./1308/د102/ق 

منبع: به نشر

ارسال نظرات