۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۲۹۶۸۷۱
نماینده پارلمان لبنان:

جلوگیری عربستان از تحقیق درباره حادثه منا احتمال عمدی بودن آن را افزایش می‎دهد

خبرگزاری رسا ـ عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان، تاکید کرد: ممانعت عربستان از اجرای تحقیقات شفاف در باره حادثه دلخراش منا احتمال تعمدی بودن آن را تقویت می کند.
نواف الموسوي، نماينده پارلمان لبنان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، نواف الموسوی، نماینده پارلمان لبنان و عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در مراسم سوگواری امام حسین‌(ع) که از سوی حزب الله در حسینیه شهر شهابیه جنوبی برگزار شد، گفت: حزب الله اجازه نمی دهد که هر کس با هر شرایطی رییس جمهور کشور شود و دیگر اشتباه گذشته تکرار نخواهد شد.
 
وی افزود: نظام سیاسی لبنان انتخاب رییس جمهور را به صورت توافقی تجربه کرده و مشاهد شد که رییس جمهور انتخاب شده تا چه حدی تحت سیطره عربستان سعودی بود، از این رو ما نباید این تجربه تلخ را تکرار کنیم.
 
این مقام مسؤول در لبنان تاکید کرد: لبنان نیاز به یک رییس جمهور قوی است که در تلاطم جریانات سیاسی تغییر رویکرد ندهد و در برابر فشارها و اعمال نفوذ قدرت‌های خارجی استقامت به خرج دهد. ما بارها تاکید کرده ایم و باز هم می گوییم که میشل عون می تواند این مسؤولیت را به عهده بگیرد.
 
عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت تصریح کرد: نظام سیاسی لبنان تنها نیاز به نظام انتخابات بر اساس رأی گیری دارد تا بتوان از این طریق به صورت عادلانه رییس جمهور کشور را تعیین کرد.
 
موسوی در پایان به حادثه دلخراش منا اشاره خاطر نشان کرد: عربستان سعودی مسؤول مستقیم این حادثه تلخ بوده و تاکنون نیز این کشور هیچ گزارشی از آنچه در منا اتفاق افتاد، ارائه نکرده است. ممانعت عربستان از اجرای تحقیقات احتمال تعمدی بودن این حادثه را تقویت می کند./1321/ب902/د
ارسال نظرات