۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۹۷۳۷۵
آیت الله نابلسی:

کشورهای حامی تروریست در سوریه چاره‌ای جز عقب نشینی ندارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه صیدای لبنان تلاش عربستان، قطر و آمریکا را برای سرنگونی دولت بشار اسد بی نتیجه خواند.
آيت الله عفيف نابلسي، مدير حوزه علميه امام صادق (ع) لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی، امام جمعه صیدای لبنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: تمام کسانی که برای نابودی نظام سوریه برنامه ریزی کرده بودند، با یأس و ناامیدی روبرو شدند و آمریکا هم دیگر نمی تواند برای این کشورهای فتنه گر اقدامی انجام بدهد.

 

وی افزود: برانگیختن اختلافات مذهبی و تفرقه افکنی میان پیروان مذاهب اسلامی نشان از خوی وحشی گری و جنون فتنه گران این عرصه دارد. آمریکا، عربستان سعودی و قطر با حمایت از گروه‌های تکفیری و تروریستی علاوه بر آشوبگری در کشورهای منطقه، به دامنه مشکلات خودشان نیز افزوده اند.

 

این عالم لبنانی تاکید کرد: با تبلور هوشیاری و بصیرت در امت اسلامی، سردمداران مستکبر کشورهای عربی سرنگون شدند و دیگر جهان عرب حاضر به پذیرش یوق استکبار و استعمار از سوی حکام خود نیست. حفظ این روحیه نیاز به ثبات قدم و مقاومت در برابر دشمنی‌های دشمنان اسلام و در رأس آنها، آمریکا و رژیم صهیونیستی دارد.

 

آیت الله نابلسی تصریح کرد: عربستان سعودی، آمریکا و قطر بدانند که آرزوی تقسیم منطقه سرابی بیش نیست و با اقدامات سازنده روسیه در سوریه دیگر سقوط دولت بشار اسد نیز منتفی خواهد بود. در این شرایط کشورها حامی تروریست‌ها دیگر چاره‌ای به جز عقب نشینی ندارند.

 

وی در پایان به مساله فلسطین پرداخت و گفت: مردم مظلوم بی فلسطین به دور از کانون توجه کشورهای عربی و اسلامی با تکیه بر قدرت ایمان و اراده تلاش می کنند در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی ایستادگی کنند. در این میان تنها جمهوری اسلامی ایران و حزب الله هستند که با قدرت از محور مقاومت در کرانه باختری حمایت می کنند./1321/ب902/د

ارسال نظرات