۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۲۹۷۴۰۹

تلاش مسلمانان استرالیا برای معرفی چهره صحیح اسلام

خبرگزاری رسا ـ پس از به نتیجه نرسیدن تلاش دولت استرالیا برای مبارزه با افراطی گری، مسلمانان این کشور مدیریت این برنامه را برعهده گرفته اند.
برنامه هاي اسلام شناسي مسلمانان استراليا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با توجه به این که برنامه دولت استرالیا برای مبارزه با افراطی گری نتوانست حمایت عمده ای را جلب کند، برخی از گروه های اسلامی تلاش کردند که وحدت و یکپارچگی خود با جامعه استرالیا را اثبات کرده و با سوء برداشت ها از اسلام مبارزه کنند.

 

وسام چارکاوی، روحانی مسلمان ساکن سیدنی، به روزنامه گاردین گفت: بخش مهم برنامه معرفی اسلام به جامعه استرالیا، وحدت اجتماعی است.

 

وی افزود: هدف این برنامه همچنین تزریق روحیه مثبت و اشتراک آنان در تفاهم و همکاری اجتماعی با پیروان سایر ادیان در جامعه است.

 

دولت استرالیا یک سال بعد از معرفی برنامه مبارزه با افراطی گری و عدم استقبال عمومی از آن، این برنامه را از دستور خارج کرده و به سازمان فرهنگ های چندگانه استرالیا واگذار کرد.

 

دلال، مدیر سازمان فرهنگ های چندگانه استرالیا گفت: به پروژه ای نیاز است که به وحدت اجتماعی کمک کرده و از طرفی رهبری داخلی هر جامعه دینی و عقیدتی را تقویت کند.

 

شایان ذکر است که پخش کلیپ هایی از اعضای استرالیایی داعش خشم عده زیادی از منتقدان استرالیا را درآورده و دولت این کشور را بر آن داشته است که با افراطی گری و ظرفیت های عقاید ضد اجتماعی مبارزه کند. اما در این میان عده ای از مسلمانان استرالیا اقدامات دولت را تبعیض آمیز توصیف کرده و آن را بهانه ای برای سرکوب مسلمانان می دانند./847/ب902/د

ارسال نظرات