۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۹۷۴۸۱

مقاله استاد آمریکایی درباره تأکید منابع حدیثی اهل سنت بر جایگاه والای امام حسین نزد پیامبر

خبرگزاری رسا ـ نگاهی به منابع حدیثی معتبر اهل سنت از جایگاه ویژه اهل بیت(ع) و به ویژه امام حسین(ع) برای حضرت محمد(ص) خبر می‌دهد و این مسئله درستی راه آنان را تصدیق می‌کند.
محرم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمود ایوب»، استاد اسلام و روابط مسیحی ـ مسلمان مدرسه علوم دینی «هارتفورد» آمریکا در مقاله‌ای با عنوان «فضائل امام حسین (ع) در منابع حدیثی اهل سنت» به بررسی جایگاه امام حسین(ع) نزد مسلمانان در همه ادوار می‌پردازد.


در زیر بخش‌هایی از این مقاله آورده شده است:


«تاریخ بشر همواره شاهد نزاع مستمر میان خوب و بد، درست و غلط، نیکوکاری و شرارت و پرهیزگاری و فساد بوده است. این نزاع لایزال حکم خداوند بود هنگامی که آدم، یک موجود خاکی، را به زمین فرستاد تا در این نزاع داخل شود. در نتیجه این کشمکش و نزاع است که انسان‌ها به سعادت ابدی دست می‌یابند و یا دچار شقاوت می‌شوند.


نگاهی به تاریخ ملل، اهمیت جهانی این نزاع را نشان می‌دهد چراکه در همه دوران‌ها و در هر شرایطی وجود داشته است. به همین دلیل است که قرآن از ما بارها و بارها می‌خواهد که به عاقبت کسانی که پیش از ما بوده‌اند فکر کنیم. این نزاع در نهایت نزاع میان حق و نفس، میان حقیقت و دروغ و میان هدایت حقیقی و گمراهی آشکار است.


این نزاع در هیچ‌کجا سخت‌تر از زندگی حضرت محمد(ص) و اهل بیت ایشان رخ نداده است. به ویژه در زندگی و شهادت امام حسین(ع) که اهمیت ویژه‌ای نیز پیدا کرد و ایشان توانست الگویی برای همه شهدای راه حق، در همه دوران‌ها ارائه کند.


در این مقاله اهمیت جهانی امام حسین(ع) در سنن اسلامی بررسی می‌شود و محمود ایوب تأکید می‌کند که همه اخبار ذکر شده در این مقاله مورد اتفاق منابع شیعی و سنی بوده است. با وجود این، این احادیث در منابع اهل سنت تنها مورد نقل قرار گرفته اما در منابع شیعی مبنای یک نظام ایدئولوژیک شده است./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات