۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۹۸۵۲۳

وزیر خارجه آمریکا مقامات فلسطینی را به تحریک علیه رژیم صهیونیستی متهم کرد

خبرگزاری رسا ـ وزیر خارجه آمریکا در راستای مواضع آشکار کاخ سفید در حمایت از رژیم اشغالگر قدس، مقامات فلسطینی را به تحریک علیه این رژیم متهم کرد.
جان کري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه 7 شهرک نشینان صهیونیست گزارش داد که جان کری، وزیر خارجه آمریکا، امروز در جریان سخنرانی خود در واشنگتن خاطر نشان کرد که «مقامات فلسطینی باید از تحریک به خشونت دست بردارند و به ملت فلسطین راه و روش دیگری که بهتر از این راهکار بی فایده باشد، یاد دهند.»

 

وی مدعی شد که مقامات فلسطینی باید به جای تحریک علیه رژیم صهیونیستی راه حل هایی برای بهبود وضعیت زندگی فلسطینیان و دوری آنها از آنچه که "اقدامات خشونت آمیز" توصیف کرد، پیدا کنند تا جان و امنیت صهیونیست ها حفظ شود.

 

کری در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که باراک اوباما رییس جمهور آمریکا معتقد به حل منازعه فلسطین از طریق راهکار تشکیل دو کشور و تحقق امنیت در عرصه میدانی است.

 

وی همچنین جنبش مقاومت اسلامی "حماس" و برخی گروه های دیگر فلسطینی را به خاطر دست داشتن در عملیات های مقاومتی تهدید به مجازات کرد و مدعی شد که رژیم صهیونیستی حق دارد که از خود دفاع کند.

 

وزیر خارجه آمریکا در ادامه این اظهارات خود هماهنگی تلاش های کاخ سفید با همپیمانان آمریکا در منطقه خاورمیانه را برای ممانعت از انتقال اموال جمهوری اسلامی ایران به دست گروه های مقاومت مانند حماس و حزب الله مهم توصیف کرد./994/ب102/د

ارسال نظرات