۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۹۸۷۴۸
امام جمعه نجف مطرح کرد؛

عدم تناسب امکانات بسیج مردمی با فداکاری‎ آنان/ حمله به عزاداران نشان‎دهنده ناتوانی دشمنان در مقابله با تشیع است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف با اشاره به عملیات‎های تروریستی در برخی از کشورهای اسلامی تصریح کرد که دشمنان با عملیات‎های تروریستی نمی‎توانند موجب کم رنگ‎تر شدن مجالس حسینی شوند.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي امام جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد، به بررسی مشکلات و فساد موجود در این کشور پرداخت و گفت: دولت عراق باید اموال و پول‎های دزدیده‎ شده از سوی مفسدان را به وسیله کاهش هزینه و حقوق گزاف مسؤولان و کمک‎های مالی بی جهت به آن‎ها به بیت المال بازگرداند.


وی از پارلمان عراق خواستار رسیدگی به حقوق کارمندان و متناسب سازی آن با یک زندگی متوسط در سطح شأن و کرامت کارمندان شد و افزود: دولت نباید بحران اقتصادی را در کاهش حقوق کارمندان حل و فصل کند بلکه حقوق هنگفت مسؤولان باید مورد اصلاح قرار گیرد.


خطیب جمعه نجف بر حمایت و پشتیبانی از بسیج مردمی، خانواده‎های شهدا و مجروحان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: امکانات بسیج مردمی متناسب با فداکاری آنان نیست و بودجه ای که برای این نیروها در سال 2016 در نظر گرفته شده است به هیچ وجه با دستاوردهای آنان تناسب ندارد.


وی خواستار حمایت از آوارگان با توجه به آغاز فصل بارش باران در عراق شد و تصریح کرد: حکومت مرکزی و محلی عراق باید با همکاری مردم به حمایت و پشتیبانی از آوارگان بپردازند و آوارگان نیز صبر و تحمل پیشه کنند.


حجت الاسلام قبانچی در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه گفت: برگزاری خوب مراسم های مذهبی و سوگواری امام حسین (ع) موجب معرفی چهره حقیقی شیعیان به جهان شد.
سوگواری سید الشهدا (ع) چهره معتدل اسلام را در مقابل چهره سیاهی که داعش از اسلام عرضه می‎کند، نمایش داد.


خطیب جمعه نجف با اشاره به انفجارهای جریان‎های تروریستی در روز عاشورا در برخی از کشورهای اسلامی تصریح کرد: انفجارهای اخیر در کشورهای اسلامی نشان‎ دهنده عجز دشمنان برای مقابله با شعائر حسینی (ع) و پیروان مکتب اهل بیت (ع) است.


وی حکومت عراق را مسؤول حمایت از شعائر و مقدسات اسلامی دانست و افزود: این گونه انفجارها موجب اصرار و پافشاری بیشتر پیروان اهل بیت (ع) برای برگزاری شعائر حسینی (ع) می‎شود./994/ب901/د

ارسال نظرات