۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۹۸۸۷۸
دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت:

محاکمه شاهزاده سعودی یک امتحان برای دستگاه قضایی لبنان است

خبرگزای رسا ـ دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت جنایت‌های آل‎سعود در یمن را مشابه جنایات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری دانست.
ماهر حمود، امام جماعت مسجد القدس صيدا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود، دبیرکل اتحادیه جهانی مقاومت در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته به دستگیری شاهزاده سعودی در فرودگاه لبنان به جرم قاچاق مواد مخدر اشاره کرد و گفت: بررسی عادلانه این پرونده امتحانی است برای دستگاه قضایی لبنان که آیا این دستگاه، بر اساس قانون حکم می کند و یا تحت تاثیر فشار افراد داخلی و خارجی وابسته به عربستان است حکمی خارج از مسیر اصلی قانون صادر می کند.
 
وی افزود: این مساله همچنین امتحانی برای مقامات سعودی است که ادعا می کنند باید احکام اسلامی در جامعه اجرا شود.
 
این عالم اهل سنت لبنانی تصریح کرد: متاسفانه در کشور کسانی هستند که می خواهند لبنان تحت نفوذ و سیطره آمریکا قرار گیرد، آمریکایی که به جز منافع و مصالح رژیم صهیونیستی به چیز دیگری فکر نمی کند. آمریکا در طول تاریخ بارها با برخی کشورهای منطقه ادعای هم پیمانی کرده و پس از دریافت منافع خود، تمام پیمان‌های خود را زیر پا گذاشته است.
 
شیخ حمود تاکید کرد: آمریکا حتی بسیاری از گروه‌های وابسته به خود را در منطقه رها کرد و پس از مدتی حمایت حاضر به کشتن آنان نیز شد. این سرنوشت کسانی است که به آمریکا اعتماد کنند و به ابزار و مزدوری برای اجرای برنامه‌های استعماری آن در منطقه تبدیل شوند.
 
دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت به مقوله اختلاف بین ادیان و مذاهب اشاره کرد و گفت: اختلاف یک امر طبیعی است، اما دشمن سعی می کند که از این مساله سوء استفاده کند و با استفاده از برخورد غیر منطقی با مقوله اختلاف ادیان و مذاهب، مسلمانان و مردم را به جان هم بیندازد.
 
وی در پایان به مساله فلسطین پرداخت و خاطر نشان کرد: امید مسلمانان به انتفاضه سوم جوانان فلسطینی است. از سویی رژیم غاصب صهیونیستی در کرانه باختری و از سوی دیگر آل سعود در یمن به جنایتگری می پردازند و جای تاسف است که جوامع بین المللی و سازمان‌های حقوق بشری در قبال این اقدامات سکوت کرده اند./1321/ب902/د
ارسال نظرات