۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۹۸۸۹۰

حقوق و امکانات علمای سنی حامی مقاومت قطع می‎شود

خبرگزاری رسا ـ عضو جمعیت علمای مسلمان لبنان از تهدید علمای اهل تسنن حامی مقاومت از سوی دارالافتای این کشور خبر داد.
شيخ صهيب حبلي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی، عضو جمعیت علمای مسلمان در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته به مساله دستگیری شاهزاده سعودی به همراه دو تن مواد مخدر اشاره کرد و گفت: از کشور مسلمان عربستان انتظار داشتیم که به جای صندوق‌های مواد مخدر سمی، کمک‌های بشر دوستانه به لبنان ارسال می کرد.

 

وی افزود: عربستان را می توان ریشه بسیاری از مشکلات منطقه دانست. این کشور حامی تسلیحاتی گروه‌های تروریستی تکفیری در سوریه است و از سوی دیگر نیز به اقدامات ضد بشری در یمن می پردازد. این در حالی است که از کشور مسلمانی چون عربستان انتظار می رود حامی کشور همسایه و مسلمان یمن باشد.

 

این عالم اهل سنت لبنان نسبت به اقدامات دار الافتای لبنان انتقاد و خاطر نشان کرد: دارالافتا به ابزاری برای حزب المستقبل تبدیل شده است؛ چرا که این مرکز علمی کسانی که همسو با سیاست‌های جریان المستقبل نیستند را تهدید کرد که حقوق و مزایای آنان را قطع می کند. این مساله نشانگر میزان نفوذ بالای حزب المستقبل در دارالافتای لبنان است که جای تاسف دارد.

 

حبلی در پایان به حکم اعدام شیخ نمر پرداخت و گفت: تایید این حکم ظالمانه از سوی وزارت این کشور نشان تاییدی بر سیاست قتل و سرکوب آل سعود در عربستان است که سعی می کنند هرگونه صدای مخالفی را در این کشور ساکت کنند. مقامات سعودی باید پیش از هرگونه اقدامی به پیامدهای خطیر اجرای این حکم در این کشور توجه داشته باشند./1321/ب902/د

ارسال نظرات