۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۲۹۸۹۶۷

اعتراض شدید استادان دانشگاه نیویورک به جاسوسی پلیس آمریکا از دانشجویان مسلمان

خبرگزاری رسا ـ تعداد زیادی از استادان دانشگاه نیویورک نسبت به جاسوسی ماموران مخفی پلیس این شهر اعتراض کرده و با امضای طوماری خواستار توقف آن شدند.
جاسوسي پليس نيويورک از دانشجويان اين شهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بیش از 100 تن از هیئت علمی دانشگاه نیویورک با امضای طوماری از رییس این دانشگاه خواستند که با جاسوسی نیروهای مخفی پلیس از دانشجویان این دانشگاه مبارزه کند.

 

در این طومار آمده است: چنین فعالیت های جاسوسی، آزادی بیان و گفتار آزادانه را که لازمه محیط آموزشی است، به سردی می کشاند و قانون اساسی آمریکا را نقض می کند.

 

در ادامه این طومار که خطاب به رییس دانشگاه نوشته شده است، آمده است: شما باید به صورت رسمی مخالفت خود را با چنین عملیات هایی از سوی پلیس بیان کرده و آن را متوقف کنید. ادامه چینین فعالیت هایی لکه ننگی بر دانشگاه خواهد بود.

 

این طومار یک روز بعد از آن تهیه شد که یک روزنامه آمریکایی فاش کرد یک مامور مخفی پلیس با نامی مستعار در یکی از دانشکده های دانشگاه نیویورک حضور یافته تا از طریق دوست شدن با مسلمانان، به جاسوسی از آنان بپردازد.

 

همچنین در سال 2011 یکی از گزارشگران پیشین پلیس نیویورک، در گزارشی در روزنامه هافینگتن پست فاش کرد که بین سال های 2003 تا 2006، پلیس نیویورک از نیروهای مخفی برای جاسوسی از گروه های دانشجویان مسلمانان در کالج بروکلین (منطقه ای در نیویورک) استفاده می کرده است.

 

در آن زمان و بعد از فاش شدن موضوع، رییس وقت کالج بروکلین اطلاع از این موضوع را رد کرده و ضمن اظهار بی اطلاعی از موضوع پلیس های مخفی آن را محکوم کرد.

 

گفتنی است که موضوع جاسوسی نیروهای امنیتی آمریکا از مردم این کشور به مسلمانان محدود نمی شود و سایر شهروندان نیز نسبت به این موضوع اعتراض دارند./847/ب902/د

ارسال نظرات