۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۲۹۹۹۵۳

آمار کودکان اسیر فلسطینی به 340 تن رسید

خبرگزاری رسا ـ تعداد کودکان اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیستی به 340 تن افزایش یافت. این اقدام از سال 2010 تاکنون بی سابقه بوده است.
کودکان فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز مطالعات اسرای فلسطین امروز با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: «رژیم صهیونیستی، کودکان فلسطینی را موتور محرک انتفاضه قدس می داند، از این رو به منظور متوقف کردن این حرکت خودجوش مردمی که از روز نخست اکتبر گذشته شکل گرفته است، دست به سرکوب و ارعاب و بازداشت این کودکان می زند.» 

 

سخنگوی این نهاد حقوقی گفت: «نیروهای ارتش اسرائیل از آغاز انتفاضه قدس به بازداشت کودکان فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی شدت بخشیده اند؛ این اقدام در حالی صورت می گیرد برخی از این بازداشت شدگان زیر 10 سال هستند.»

 

ریاض اشقر ادامه داد: تشدید بازداشت کودکان فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی موجب افزایش 65 درصدی میزان بازداشت آنان نسبت به دوره قبل از آغاز انتفاضه قدس شده است. 

 

وی خاطرنشان ساخت: دشمن صهیونیستی به منظور بازداشت تعداد زیادی از کودکان یک بند جدید در زندان "گفعون" واقع در شهر الرمله ایجاد کرده و ده ها کودک را در آنجا به حبس کشیده است، این کودکان از ابتدایی ترین امکانات محروم هستند، آنان با کمبود لباس، پتو، مواد غذایی و غیره دست و پنجه نرم می کنند و به خاطر عدم رسیدگی مسئولان زندان های صهیونیستی انواع حشره ها در این بند به چشم می خورد، جدای از آنان ماموران اسرائیلی با این کودکان بدرفتاری می کنند و آنان را مورد اهانت قرار می دهند. 

 

وی تصریح کرد: اشغالگران صهیونیست کودکان زیر 10 سال را نشانه رفته اند؛ به نحوی که این گروه از کودکان را به بهانه پرتاب سنگ بازداشت می کنند و مورد ضرب و شتم قرار می دهند.

 

این چهره حقوقی توضیح داد: دشمن صهیونیستی به منظور سرکوب کودکان فلسطینی آنان را مورد بازجویی قرار می دهد و به بازداشت موقت محکوم می کند که این یک اقدام بی سابقه و خطرناک به شمار می رود.

 

وی خاطرنشان ساخت: کودکان اسیر فلسطینی در میان 4 زندان اسرائیلی از جمله اوفر، هشارون، مجدو و گفعون توزیع شده اند.

 

وی از جامعه بین الملل خواست تا تمامی توافقنامه ها و کنوانسیون های بین المللی مربوط به اسرا را در مورد آنان به اجرا درآورد./994/ب102/د

ارسال نظرات