۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۹۹۹۷۳

مسابقه‌ کتابخوانی کتاب «قبل از شصت و یک» در حال برگزاری است

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت ماه فرا رسیدن محرم و صفر؛ مسابقه‌ کتابخوانی کتاب «قبل از شصت و یک» در حال برگزاری است.
کتاب «قبل از شصت و يک»

به گزارش خبرگزاری رسا، مسابقه‌  کتابخوانی کتاب قبل از شصت و یک به مناسبت ماه فرا رسیدن محرم و صفر در حال برگزاری است.

 

کتاب قبل از شصت و یک نویسنده به قلم محسن میثمی از سوی نشر رایزن به چاپ رسیده است.

 

شرایط مسابقه

به مناسبت ماه محرم و صفر سایت کتابخوانی به آدرس www.ketabkhani.com مسابقه ای ترتیب داده است که علاقمندان می­توانند با تهیه این کتاب و مطالعه آن در این مسابقه شرکت کنند.

 

ارسال جواب سوالات تا تاریخ 28/10/94 و اعلام برندگان در تاریخ 29/10/94 صورت میپذیرد که جوایزی ارزنده به برندگان مسابقه اهداء میشود که شامل پنج کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و 40 بسته فرهنگی است.

 

از دوستان کتاب و کتابخوانی دعوت می­شود در این مسابقه شرکت کنند. علاقمندان میتوانند برای دریافت سوالات مسابقه به سایت کتابخوانی مراجعه فرمایند.

 

قابل ذکر است که این سایت با هدف ترویج کتاب‌خوانی در سطح جامعه و با استفاده از فن‌آوری های روز و بستر شبکه جهانی اینترنت راه اندازی شده است و در نظر دارد با معرفی کتاب، برگزاری مسابقات کتاب خوانی، اهداء کتاب، ارائه خدمات کتاب و کتاب خوانی به تمامی اقشار جامعه از جمله سازمان­ها و ارگان ها بستر فرهنگی مناسبی را جهت ارتقاء کتاب خوانی و استفاده صحیح از اینترنت فراهم نماید.

 

مشخصات کتاب

 کتاب قبل از شصت و یک در قطع  رقعی و در 144 صفحه نگاشته شده است و موضوع آن درباره  علی‌بن‌ابی‌طالب علیه السلام و زمینه‌های وقوع واقعه‌ی عاشورا است.

 

نویسنده این کتاب تلاش نموده که به حوادث قبل از سال شصت و یک هجری بپردازد و پارهای از انحرافات و عقاید به وجود آمده در مسلمانان صدر اسلام را شناسایی و بررسی کند.

  

نگارنده می‌گوید برخی شعارهای خوارج، یا اعمال به ظاهر مسلمانی پیروان معاویه و یزید، نتیجه‌ی انحراف فکری یا متاثر از نظام قبیلگی است. او بر اساس همین رویکرد، ابتدا به اوضاع فرهنگی مردم حجاز قبل از اسلام اشاره می‌کند؛ سپس به حوادث دوران امام‌علی علیه السلام، امام حسن مجتبی علیه السلام و امام حسین علیه السلام می‌پردازد.

 

نگارنده تصریح می‌کند که خط حضرت علی علیه السلام که طریق حق و دنباله‌ سنت پیغمبر بود در مصاف با معاویه که رهبری خط باطل را داشت به دلیل حیله‌ها و دسیسه‌های معاویه، نتوانست کار چندانی از پیش ببرد. معاویه با اتکا به سنت‌های جاهلی مثل غارت و کسب مال می‌توانست برای جنگ‌های ایذایی خود با علی علیه السلام بین چهار تا شش‌هزار نیرو بسیج کند، در حالی که حضرت علی علیه السلام می‌توانست حدود سیصد تا چهارصد نفر را بسیج کند، زیرا اتکایی بر فرهنگ باطل جاهلیت نداشت. خطبه‌های عمده‌ی نهج‌البلاغه مربوط به همین اوضاع است./998/د102/ق 

منبع: سایت کتابخوانی

ارسال نظرات