۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۳۰۰۲۰۹
در نمایشگاه کتاب مشهد صورت گرفت؛

عرضه محصولات نرم افزاری بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی

خبرگزاری رسا ـ محصولات نرم افزاری از جمله دستاوردهای علمی، پژوهشی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی است که در هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ناشران ایرانی در مشهد عرضه شد.
غرفه آستان قدس در نمايشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی تاکنون چندین محصول نرم افزاری از جمله نرم افزارهای «فروغ ولایت امام رضا(ع)»، «نرم افزار آهو» و «دانشنامه امام حسین(ع)» را به زبان فارسی تولید و روانه بازار فرهنگی کشور کرده است.


نرم افزار دانش نامه امام حسین(ع) با عنوان«فروغ ولایت 2» و نرم افزار «آهو» ویژه کودکان از جمله محصولات فرهنگی است که در کنار سایر آثار، از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، در این نمایشگاه عرضه و به فروش رسیده است.


«دانشنامه امام حسین (ع)» یکی از نرم افزارهای تولیدی این مرکز علمی، پژوهشی است که به منظور تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان عرب‌زبان در ارتباط با زوایای مختلف زندگانی و عملکرد امام حسین(ع) به زبان عربی تدوین ‌شده و دارای 9 بخش اصلی، حدود 3 هزار مدخل و 12 هزار صفحه متن پژوهشی است.


مجموعه نرم افزاری«آهو» نیز شامل بازی های رایانه ای ویژه کودکان و نوجوانان است که کودکان را با معارف رضوی و اماکن حرم مطهر رضوی آشنا ساخته و در قالب مسابقه و امتیاز طراحی شده است.


500 عنوان کتاب از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، با موضوعات «قرآن»، «فقه»، «کلام»، «فلسفه»، «تاریخ اسلام»، «تراجم و انساب» و «کودک و نوجوان» در این نمایشگاه عرضه شده و به فروش رسیده است و برگزاری نشست های علمی با موضوعات، نقد کتاب و پدید آورندگان کتاب رضوی با حضور مولفین و محققین از دیگر اقدامات بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در این نمایشگاه بوده است.


لازم به یادآوری است: هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ناشران ایرانی از 5 تا 12مهرماه سال جاری از ساعت 15 تا 22 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد، میزبان بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به کتاب است./1308/101/ب3

 

منبع: روابط عمومی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات