۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۳۰۰۲۳۱
اسپوتنیک گزارش داد؛

ناکارآمدی عملیات ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا علیه داعش

خبرگزاری رسا ـ پایگاه خبری اسپوتنیک طی گزارشی، ساختار ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا برای مبارزه با داعش را ساختاری کاملا ناکارآمد با نرخ بازده فوق‌العاده کم ارزیابی کرد.
آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه خبری اسپوتنیک طی گزارشی نوشت: به خوبی می‌دانیم که ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه گروه تروریستی داعش در سوریه، ترکیب آن، توزیع نقش‌ها و حتی شمار شرکت‌کنندگان در این ائتلاف بسیار گنگ و مبهم است و همه این‌ها را می‌توان از جمله علل موثر در ناکارآمدی عملیات این ائتلاف ارزیابی کرد.

 

ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا علیه گروه تروریستی داعش در آگوست سال 2014 با مشارکت کشورهای مختلف از جمله تمامی اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا بمنظور نشان دادن انسجام سازمان‌های مختلف و اتحاد تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم تشکیل شد.

 

در ابتدا هیچکس از روسیه و ایران برای حضور در این ائتلاف دعوت نکرد اما اندکی بعد آمریکا فعالانه از مسکو برای پیوستن به این ائتلاف دعوت کرد و آنگاه بود که روسیه در پاسخ به آمریکا از آن خواست که به تشکیلات خود برای مبارزه با داعش بپیوندد.

 

با توجه به اینکه ترکیب ائتلاف روسیه کاملا واضح و مشخص است و تمامی کشورهای همسایه سوریه در آن حضور دارند، این موضوع اما در ورژن آمریکایی ائتلاف ضدداعش این گونه نیست.

 

گفته می‌شود که حدود 40 کشور در ائتلاف آمریکایی مشارکت دارند اما در رسانه‌ها یا سخنرانی‌ها این رقم همواره با عباراتی چون «در حدود»، «دستکم»، «کمی کمتر» یا «کمی بیشتر» همراه است. شمارش تعداد دقیق مشارکت کنندگان در این ائتلاف و نوع مشارکت آنها عملا مشخص نیست.

 

از آغاز ائتلاف تحت رهبری آمریکا، ‌استرالیا، بلژیک، انگلیس، دانمارک، کانادا، هلند و فرانسه در عملیات‌های واقعی در خاک عراق و بحرین، اردن، قطر، عربستان سعودی و امارات عربی متحده در سوریه حضور داشتند./982/ب102/د

ارسال نظرات