۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۳۰۰۵۰۸

فضل الله از انتساب مشکلات لبنان به بیگانگان انتقاد کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت تأکید کرد که سیاستمداران به جای اینکه مشکلات را به بیگانگان منتسب کنند، به فکر حل مشکلات بر اساس راه حل‎های داخلی باشند.
سيد علي فضل الله امام جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه مسجد امامین حسنین(ع) منطقه برج البراجنه با اشاره به پسرفت سیاسی در این کشور گفت: پسرفت سیاسی بر اوضاع اقتصادی و اجتماعی و بهداشتی و امنیتی کشور تأثیر گذاشته و یأس و ناامیدی را میان شهروندان گسترش می دهد. شهروندان به همین دلیل از لبنان مهاجرت کرده و به جایی می روند که در آن احساس امنیت و زندگی کریمانه داشته باشند که متأسفانه بسیاری از آنان در این سفر کشته می شوند.

 

وی افزود: مشکل انباشت زباله ها مثال خوبی است که نشان می دهد سیاستمداران از اداره کشور و درمان مشکلات آن به شدت ناتوان هستند. هر مشکلی که در لبنان حل شود بلافاصله مشکل دیگری پدید می آید.

 

حجت الاسلام فضل الله با اشاره به اینکه در گذشته از بیگانگان به عنوان مشکل لبنان یاد می کردند، ادامه داد: اگر بپذیریم بیگانگان عامل بحران سیاسی در کشور هستند، چگونه می توان پذیرفت که مشکل انباشت زباله و برق و آب و حقوق پرداخت نشده و فساد نیز تحت تأثیر خارج است؟ آیا شورای نخست وزیری و پارلمان در این شرایط باید تعطیل بمانند؟

 

امام جمعه بیروت بر لزوم حل مشکلات لبنان در داخل کشور تأکید کرد و ادامه داد: سیاستمداران باید پوشش مذهبی و طایفه ای و منطقه ای و مصالح سیاسی را کنار گذاشته تا بتوانند بر مشکلات فائق آیند. در این صورت شاهد انتخاب رییس جمهور و حل مشکلات کشور خواهیم بود.

 

وی با اشاره به فرارسیدن شصت و نهمین سالروز بیانیه بالفور گفت: در سال 1917 میلادی بود که انگلیس این بیانیه شوم را صادر و بر حق برپایی دولت یهودی تأکید کرد؛ بیانیه ای که آغاز مصائب ملت فلسطین به شمار می آید.

 

فضل الله خواستار ادامه انتفاضه شد و خاطر نشان ساخت: جوانان فلسطینی در حال ساخت آینده روشن برای کشور خود هستند و در این راه از هیچ فداکاری دریغ نخواهند کرد و ان شاء الله پیروزی با این جوانان نزدیک است./980/ب901/د

ارسال نظرات