۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۳۰۰۶۹۶

کتاب «دو شهر عشق» به چاپ دوم می­رسد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «دو شهر عشق» حاصل سفر قدمی به مکه مکرمه در سال 60، برای دومین بار از سوی انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود.
محمدحسين قدمي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «دو شهر عشق» حاصل سفر محمدحسین قدمی به مکه مکرمه در سال 60 است که قرار است، برای دومین بار منتشر می‌شود.

 

محمدحسین قدمی، نویسنده با اشاره به کتاب «دو شهر عشق» گفت: کتاب «دو شهر عشق» حاصل سفرم به همراه تعدادی از دوستان از جمله آقایان بهبودی و سرهنگی به مکه مکرمه است. این اولین سفرم پس از ماجرای سال 60 در عربستان بود.

 

قدمی ادامه داد: در این سفر اتفاقات خاص زیادی رخ‌داده است سعی کردم تا این حوادث را با زبان طنز و به‌منظور جذب مخاطب با نوشتاری کوتاه و مختصر روایت کنم. بخشی از حوادث درج‌شده در این کتاب به ماجراهایی بازمی‌گردد که برای افراد حاضر در کاروان رخ‌داده بود. ازجمله این موارد، دزدیده شدن کیف پول یکی از همراهان در هنگام طواف و بوسیدن بخشی از کعبه بود.

 

وی گفت: علاوه بر این، اتفاقات خاص دیگری هم برای ما رخ داد که تلاش کردم تا با روایات جذاب‌تر و درعین‌حال ساده، کتاب را برای مخاطب خواندنی کنم. به‌عنوان نمونه، ما آگاهی زیادی نسبت به شیوه نماز خواندن برادران اهل سنت نداشتیم. در یکی از وعده‌های نماز، من به‌جای اینکه در تشهد به همراه آن‌ها باشم، ایستادم. در این زمان، یکی از شرطه‌ها مچ دستم را میان نماز گرفت و نگذاشت که به نمازم ادامه دهم. من این ماجرا را با عنوان «مچ‌گیری» تعریف کردم.

 

این نویسنده گفت: این کتاب برای کسانی که به مکه مشرف نشدند خیلی مفید خواهد بود آن‌ها را با آن مکان و برخورد با عربستانی‌ها و فرایض حج آشنا خواهد کرد./998/د102/ق 

مبنع: سوره مهر

ارسال نظرات