۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۳۰۰۹۲۳
پژوهشگر آمریکایی:

اعتقاد به طبیعی شدن روابط میان ایران و آمریکا از عدم آشنایی با ایران نشأت می‎گیرد

خبرگزاری رسا ـ یکی از کارشناسان مطالعات استراتژیک آمریکا تصریح کرد که برخی گمان می‎کنند مذاکرات میان ایران و آمریکا سبب عادی شدن روابط این دو کشور می‎شود.
مايکل روبن، از کارشناسان استراتژيک آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مایکل روبن، از کارشناسان استراتژیک آمریکا امروز طی دومین همایش تراتیل سجادیه که از سوی آستان مقدسی حسینی در حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلا برگزار شد، به بررسی زندگانی امام زین العابدین (ع) پرداخت و گفت: در بررسی زندگی امام علی بن حسین (ع) می یابید که آزادی بیان در جهان اسلامی و خارج آن از اهمیت بالایی در تفکرات ایشان دارای جایگاه ویژه‎ای بود.


وی تصریح کرد: کسانی که می‎پندارند دیپلماسی روزهای اخیر واشنگتن و تهران نتیجه ارتباطات طبیعی بین واشنگتن و شیعیان است دچار اشتباه شده‎اند.


این کارشناس آمریکایی تأکید کرد که کسانی که درباره ایران چنین تفکری دارند، در فهم و شناخت ایران و مذهب تشیع دچار مغالطه شده‎اند و تاریخ شیعه را به خوبی نمی دانند.


وی تصریح کرد: حیات دینی و اجتماعی شیعه امری ثابت است ولی مردم جهان آن را متوجه نیستند مثلا در آمریکا بسیاری از مردم بین ایران و مذهب شیعه دچار اشتباه می شوند زیرا می‎پندارند که حیات دینی و اجتماعی شیعیان فقط در ایران است.


روبن، سفر از آمریکا به کربلا برای زیارت امام حسین (ع) و مشارکت در همایش تراتیل سجادیه را مایه افتخار دانست و خاطرنشان کرد: هدف از این همایش تعریف نظریه‎های فکری و دینی امام علی بن حسین (ع) به ویژه حقوق و گفت‎وگو بین ادیان است.


وی رساله الحقوق امام زین العابدین (ع) را نتیجه عمل فکری ایشان خواند و تصریح کرد: افکار تشیع در جهان باید گسترش یابد و گفت‎وگو بین ادیان در خارج آغاز شود./994/ب902/د

ارسال نظرات