۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۳۰۰۹۷۱
قائم مقام پژوهشگاه قرآن و حدیث خبر داد؛

ترجمه 18 عنوان کتاب به زبان‌های مختلف در پژوهشگاه قرآن و حدیث

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام پژوهشگاه قرآن و حدیث گفت: واحد ترجمه در بخش ستاد در سال گذشته 18 عنوان کتاب را در قالب 7 هزار و 214 صفحه به زبان‌های مختلفی مانند انگلیسی، عربی، اردو و فارسی ترجمه کرده است.
حجت الاسلام رضا برنجکار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا برنجکار، قائم مقام پژوهشگاه قرآن و حدیث، با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته پژوهشگاه قرآن و حدیث اظهار کرد: 18 جلد کتاب در قالب 14 عنوان و 15 هزار و 798 صفحه طی یک سال اخیر منتشر شد.

 

وی با اشاره به کتاب‌ها منتشر‌شده گفت: حکمت‌نامه رضوی، عرضه حدیث بر قرآن، چکیده پایان‌نامه‌های حدیثی، فرهنگنامه زیارت عتبات، بهار زندگی، قرآن و روابط اجتماعی و ‌قرآن کتاب اخلاق از جمله این آثار است.

 

مشاور عالی پژوهشگاه قرآن و حدیث یادآور شد: 14 عنوان کتاب در قالب 25 جلد نیز تالیف شده و اکنون برای چاپ آماده است که در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

 

وی با بیان اینکه اکنون بیش از 90 طرح از سوی چهار پژوهشکده پژوهشگاه قرآن و حدیث پیگیری می‌شود، گفت: سعی و تلاش پژوهشکده و پژوهشگران در این است که بتوانند دستاوردهای علمی خوبی به جامعه علمی کشور تقدیم کنند.

   

حجت‌الاسلام برنجکار برگزاری نشست نقد کتاب، نشست‌های علمی، زمینه‌سازی دانش‌افزایی پژوهشگران، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و همکاری پژوهشکده‌ها با مراکز و سازمان‌ها را از فعالیت‌های دیگر پژوهشگاه قرآن و حدیث ذکر کرد.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد پژوهشگاه عنوان کرد: واحد ترجمه در بخش ستاد در سال گذشته 18 عنوان کتاب را در قالب 7 هزار و 214 صفحه به زبان‌های مختلفی مانند انگلیسی، عربی، اردو و فارسی ترجمه کرده است.

 

قائم مقام پژوهشگاه قرآن و حدیث ادامه داد: این واحد در حال ترجمه پنج عنوان کتاب به زبان‌های اوگاندایی، فولانی، سواحلی، تاجیکی و انگلیسی است.

 

وی واحد آماده‌سازی کتاب را از بخش‌های دیگر پژوهشگاه ذکر کرد و گفت: از فعالیت‌های یک سال اخیر این واحد می‌توان به تالیف و آماده‌ کردن 26 عنوان کتاب در قالب 18 هزار و 104 صفحه اشاره کرد و اکنون تهیه 27 عنوان کتاب در 36 هزار و 673 صفحه در حال پیگیری است.

 

حجت‌الاسلام برنجکار با اشاره به تعداد پژوهشکده‌های پژوهشگاه قرآن و حدیث گفت: این پژوهشگاه از چهار پژوهشکده علوم و معارف حدیث، کلام اهل بیت علیهم السلام، اخلاق و روانشناسی اسلامی و تفسیر اهل بیت علیهم السلام تشکیل شده است.

  

وی خاطرنشان کرد: کتاب حکمت‌نامه رضوی از آثار پژوهشگاه قرآن و حدیث بوده است که در هشتمین جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی رتبه اول را به خود اختصاص داده است./998/د102/ق  

منبع : دارالحدیث

ارسال نظرات