۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۳۰۰۹۸۱
امام جمعه بیروت:

گروه‎های تکفیری بزرگترین چالش جهان اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ یکی از روحانیان لبنان خط مشی مجمع جهانی تقریب مذاهب را در راستای خنثی سازی اقدامات فتنه افروزانه دشمنان اسلام خواند.
سيد علي فضل الله خطيب جمعه بيروت لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت، در یکی از کمیسیون‌های نشست شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که در لبنان برگزار شده است، خط مشی این مجمع را در مقابله با فتنه افروزی دشمنان اسلام بسیار مفید خواند و گفت: اندیشه تقریب مذاهب نباید منحصر به یک کشور و یا یک مجمع باشد، بلکه تمام گروه‌های اسلامی شیعی و سنی باید در این مسیر گام بردارند.


وی افزود: در جلسات میان علمای شیعه و سنی باید تکیه بر روی نقاط مشترک باشد و دو طرف به دور از تعصب و با شرح صدر و نگرشی باز به بحث و گفت‌وگو بپردازند. فعالیت مستمر در نشست‌ها و تجمع‌هایی که در مسیر تقریب مذاهب است می تواند نقشه‌های دشمنان تکفیری را نقش بر آب کند.


این روحانی لبنانی تاکید کرد: برای به ثمر نشستن تلاش مجامعی که در جهت تقریب مذاهب گام برمی دارند، باید مؤلفه‌ها و معیارهای مشخصی را تعیین کرد که در زمینه فکری مسلمانان را به سمت و سویی سوق دهد که به ارزش والای اصل وحدت اسلامی در شرایط کنونی پی ببرند و خود در پی اجرای این اصل برآیند.


فضل الله گفت: بزرگترین خطری که در دنیای امروز جهان اسلام را تهدید می کند، پدیده شوم تکفیر و توسعه این اندیشه باطل در بین قشر خاصی از جوانان است. برای معالجه ریشه‌ای این سرطان باید به عوامل ایجاد آن پی برد و پس از مطالعه درباره آن درمان قطعی را تجویز کرد. شکی نیست که خط مشی مجامع تقریبی در مسیر خنثی سازی اقدامات تحریک آمیز و فتنه افروزانه حامیان تکفیری‌ها است.


امام جمعه بیروت در پایان اظهار داشت: ملبغان فتنه گر هر روز با عناوین جدیدی سعی می کنند در آتش اختلافات مذهبی بدمند، و با استفاده از ابزار رسانه این اندیشه باطل خود را در جوامع اسلامی اشاعه دهند. در این شرایط باید برای مقابله با این اقدامات از پیش طراحی شده دشمنان اسلام، با یک مبارزه فکری و عقیدتی پیش رفت و فرهنگ اصیل دینی و اسلام ناب محمدی را به جهانیان معرفی کرد./1321/ب902/د

ارسال نظرات