۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۳۰۱۴۹۵
امام جمعه بیروت:

فقدان عدالت عامل بروز مشکلات سیاسی و اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت، فقدان رفتار عادلانه با قومیت‌های موجود در کشور را عامل اولیه بروز فتنه در کشور دانست.
سيد علي فضل الله امام جمعه بيروت لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت در مراسم یادبودی در شهر جبیل این کشور گفت: مشکل سیاسی کشور این است که سیاستمداران ما از اوضاع سیاسی کشورهای منطقه عبرت نمی گیرند و از پیامدهای منفی که در اثر کوتاهی مسؤولان دیگر کشورها نسبت به حل مشکلات مردم پیش آمده به خود هراسی راه نمی دهند.

وی افزود: عنصر عدالت درکشور می تواند بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کند و امنیت را در تمام جوانب اجتماعی و سیاسی به تجلی برساند. تمام مشکلات کشور و حتی منطقه به نبود عدالت برمی گردد. دخالت قدرت‌های خارجی در مسایل داخلی کشور توازن سیاسی و اجتماعی را برهم می زند و این آغاز جریان بی عدالتی در کشور است.


این روحانی لبنانی تاکید کرد: تلاش مسؤولان و طلایه داران فرهنگی و مذهبی باید در راستای تحقق اصل عدالت در کشور باشد. اگر یک کشور بر اساس قانون عادلانه اداره شود و مذهب و قومیت گرایی و اقدامات تعصب گرایانه در اقدامات و تصمیمات سیاسی دخیل نباشد شاهد ظهور عدالت در عرصه‌های مختلف و پیامدهای مثبت آن خواهیم بود.


حجت الاسلام فضل الله در پایان خاطر نشان کرد: اگر قومیتی در کشور احساس کند که ساختار سیاسی حاکم با او با تبعیض برخورد می کند موجب نارضایتی می شود و این مساله سنگ بنای بسیاری از فتنه افروزی‌ها را تشکیل می دهد./1321/ب902/د

ارسال نظرات