۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۳۰۱۵۲۲

آیت الله نابلسی بر لزوم گفت‎وگو برای حل مشکلات تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه صیدای لبنان نبود فرهنگ گفت‌وگو در مسایل سیاسی و دینی را یکی از عوامل اصلی مشکلات به وجود آمده در منطقه دانست.
آيت الله نابلسي از علماي لبنان آيت الله عفيف نابلسي، مدير حوزه علميه امام صادق (ع) لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی، امام جمعه صیدای لبنان با حجت الاسلام حسین شحاده، رییس انجمن گفت‌وگوی بین ادیان و تمدن‌ها دیدار کرد و دو طرف درباه جایگاه گفت‌وگو ومذاکره در تبیین مبانی اصیل دینی و مذهبی و جلوگیری از ورود عقاید باطل در حوزه دین به بحث و تبادل نظر پرداختند.


آیت الله نابلسی دراین دیدار بیان کرد: گفت‌وگو یک مسیر هموار و ایمن برای رسیدن به صلح و امنیت است و انسان‌ها همواره به گفت‌وگو برای رسیدن به تعالی و رشد نیاز دارند. تعامل بر اساس گفت‌وگو و تبادل اطلاعات در مسایل دینی می تواند به عمق دین شناسی مردم بیفزاید و زمینه بسیاری از فتنه افروزی‌های دشمن را که بر اساس دانش کم دینی پایه ریزی می شود، برچیند.


وی افزود: نتایج مثبت گفت‌وگو تنها در زمینه زندگی شخصی متجلی نمی شود، بلکه آثار ارزنده آن در زمنیه زندگی اجتماعی و مصالح عمومی به خوبی قابل مشاهده است.


این عالم لبنانی تاکید کرد: شرایط کنونی منطقه ایجاب می کند که کشورهای اسلامی و عربی به مذاکره و گفت‌وگو به عنوان یک اصل برای حل مشکلات و ایجاد یک تعامل نیکو بنگرند و در تمام زمینه‌ها از جمله مسایل سیاسی و مذهبی بر این اصل پایبند باشند.


امام جمعه صیدا در پایان تصریح کرد: برای رسیدن به ساحل آرامش و عبور از تنگنای بحران‌های موجود مسؤولان فرهنگی و کشوری در جهت نهادینه کردن فرهنگ گفت‌وگو تلاش کنند. خشونت موجود در کشورهای منطقه ناشی از نبود فرهنگ گفت‌وگو و تعامل سازنده است./1321/ب902/د

ارسال نظرات