۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۳۰۱۷۱۶

رژیم صهیونیستی تصویب طرح اروپا برای برچسب‌زدن بر کالاهای صهیونیستی را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ وزارت خارجه صهیونیستی تصویب طرح اتحادیه اروپا برای برچسب‌زدن بر کالاهای تولیدشده در شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری را محکوم کرد.
تحريم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دقایقی بعد از تصویب طرح اتحادیه اروپا برای برچسب‌زدن بر کالاهای تولیدشده در شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی این تصمیم را محکوم کرد.

 

«افیر گندلمن» مسؤول دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد، اسرائیل تصمیم اروپا برای برچسب دار کردن کالاهای اسرائیلی که در مناطقی تحت کنترل اسرائیل از سال 1967 تولید شده است را محکوم می‌کند.

 

در این بیانیه آمده: «ما متاسف هستیم که اتحادیه اروپا به دلایل سیاسی گامی تبعیض‌آمیز در پیش گرفته که از جنبش تحریم الهام گرفته شده است، به ویژه در زمان کنونی که اسرائیل در حال مقابله با موجی از تروریسم است که همه شهروندان آن را هدف قرار داده».  

 

رژیم صهیونیستی در این بیانیه اتحادیه اروپا را به در پیش گرفتن رویکردی با استانداردهای دوگانه در قبال اسرائیل متهم کرده و آورده، این اقدام در حالی صورت گرفته است که بیش از 200 درگیری منطقه‌ای در سراسر جهان وجود دارد؛ از جمله اتفاقاتی که در داخل اتحادیه اروپا رخ می‌دهد.

 

در ادامه این بیانیه آمده، برچسب‌دار کردن کالاهای اسرائیلی باعث پیشبرد هیچ روند سیاسی میان اسرائیل و فلسطینی‌ها نمی‌شود بلکه برعکس باعث تقویت خودداری تشکیلات خودگردان از انجام مذاکرات مستقیم با اسرائیل می‌شود؛ مذاکراتی که اتحادیه اروپا مدعی حمایت از آن است. برچسب‌زدن کالاهای اسرائیل عناصری رادیکالی را که از تحریم اسرائیل حمایت می‌کنند و حق موجودیت اسرائیل را منکر می‌شوند، تقویت می‌کند؛ موضعی که اتحادیه اروپا علنا با آن مخالفت می‌کند». 

 

مقامات اروپایی پیشتر هشدار داده‌اند در صورتی که اسرائیل بعد از «برچسب زدن» کالاهای اسرائیلی، بار دیگر به سیاست خود برای گسترش شهرک‌سازی ادامه دهد، اتحادیه اروپا تدابیر بیشتری را بررسی خواهد کرد.

 

کشورهای اروپایی بر این باورند شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و بیت‌المقدس به راه‌حل ایجاد دو دولت و تاسیس کشور فلسطینی آسیب می‌رساند. اما صهیونیست‌ها نیز می‌گویند این اقدام به روند سازش لطمه می‌زند./982/ب102/د

ارسال نظرات