۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۳۰۲۱۱۷

مفتی لبنان انفجار تروریستی در منطقه شیعه نشین ضاحیه را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ مفتی لبنان ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی منطقه ضاحیه بیروت، تاکید کرد که مردم لبنان با اتحاد و هوشیاری نقشه دشمن را نقش بر آب می کنند.
شيخ عبداللطيف دريان، مفتي اعظم مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عبداللطیف دریان، مفتی لبنان، با صدور بیانیه‌ای انفجارهای تروریستی شب گذشته در ضاحیه بیروت را محکوم کرد و گفت: این دو انفجار انتحاری از سوی عناصر تکفیری از اندیشه وهابیتی نشات می گیرد که هیچ بویی از دین وانسانیت نبرده است.

 

در این بیانیه آمده است: ساختار اساسی اندیشه وهابیت و تکفیری‌ها را جرم و جنایت تشکیل می دهد و این افراد در راستای رسیدن به اهداف شوم خود از ریختن خون انسان‌های بی گناه هیچ ابایی ندارند.

 

مفتی لبنان تاکید کرد: آنچه این جنایتکاران تکفیری و وهابی مرتکب می شوند نه تنها ربطی به اسلام ندارد بلکه در هیچ دین و آیین دیگری نیز دیده نمی شود. اقدام ضد بشری این افراد در جهت مخدوش کردن چهره اسلام نزد جهانیان است.

 

این عالم اهل سنت لبنان تصریح کرد: راه مقابله با فتنه افروزی دشمن تنها حفظ وحدت ملی و اسلامی است و با کنار گذاشتن تفرقه و اختلاف می توانیم مشت محکمی بر دهان بدخواهان این ملت مقاوم بزنیم.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: مردم لبنان با هوشیاری و اتحاد صفوف خود این بار هم نقشه قدیمی دشمن را نقش بر آب می کنند و به قدرت‌های استعماگر منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نشان می دهند که لبنان جایی برای تاخت و تاز آنان نیست.

 

گفتنی است شب گذشته دو انفجار مهیب در محله برج البراجنه در منطقه شیعه‎نشین ضاحیه واقع در جنوب بیروت رخ داد. بر اساس آخرین آمار اعلام شده، این دو انفجار 43 کشته و 239 زخمی بر جای گذاشته است و گروه داعش مسئولیت این انفجارهای انتحاری را برعهده گرفته است./1321/ب902/د

ارسال نظرات