۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۳۰۲۳۴۳
استاد حوزه و دانشگاه:

سبک زندگی اسلامی مبتنی بر آموزه های اسلام است

خبر گزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه در رابطه با سبک زندگی اسلامی گفت: در راستای تقوا و سبک زندگی اسلامی انسان ها می توانند خیلی خوب اهل مطالعه باشند و در خلال آثار و کتب به منابع مختلف این شیوه صحیح زندگی را استخراج و به کار بگیرند تا بتوانند موفق باشند.
سبک زندگي اسلامي

خانم اسماعیل زاده استاد حوزه و دانشگاه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: از آنجایی که مامسلمانان اعتقاد بر این داریم که دین اسلام کامل ترین و آخرین دینی است که خداوند متعال برای هدایت بشرنازل فرموده بنابراین حتما برای نحوه زندگی انسان ها در شرایط مختلف آموزه ها و دستوراتی دارد تا حدی که می تواند تمام نیاز های فردی و اجتماعی حتی با جنسیت های مختلف انسان ها را برآورده کند به همین دلیل وقتی صحبت از سبک زندگی اسلامی می شود یعنی شیوه زندگی که مبتنی بر آموزه های اسلامی است واین شیوه زندگی حتما می تواند پاسخ گوی نیازهای امروز بشر باشد.

 

اسماعیل زاده وجود الگوها را در زندگی هر مسلمان ضروری دانست و افزود: الگو هایی که می توان نام برد سیره عرفا و بزرگان دین است و این بستگی دارد که ما انسان ها در چه زمینه ای الگو بخواهیم از این الگو ها می توان سیره حضرت فاطمه (ص)و سیره حضرت زینب(ص) را مد نظرخود قراربدهیم.

 

این استاد حوزه ودانشگاه گفت:خضرت فاطمه(ص)وحضرت زینب (ص) این بانوان بزرگ در عین اینکه رسالت همسری و مادری خود را به کامل ترین وجه انجام می دادند معلم و مفسر قرآن نیز بودندو آموزش هایی از جمله همسرداری و تربیت فرزند را برای زنان جامعه داشتند.

 

خانم اسماعیل زاده در ادامه با نگاه به بعد سیاسی سبک زندگی اسلامی تصریح کرد:در عصر کنونی ما می توانیم امام خمینی را الگو قرار بدهیم، همچنین شیوه ائمه اطهار را مد نظر قرار بدهیم.

 

وی اظهار داشت:در راستای تقوا و سبک زندگی اسلامی انسان ها می توانند خیلی خوب اهل مطالعه باشند و در خلال آثار و کتب به منابع مختلف این شیوه صحیح زندگی را استخراج و به کار بگیرند تا بتوانند موفق باشند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ابزار مختلف در قالب برگزاری دوره های آموزشی،نهاد های فرهنگی که در این زمینه مسئول هستند ابراز کرد: تمام نهادهاو موسسات فرهنگی چه دولتی وغیر دولتی، مراکز آموزش عالی، اساتید دانشگاه ها و آموزش و پرورش در مقاطع مختلف می تواند در جهت فرهنگ سازی صحیح جامعه گام بردارند و در این زمینه کاملا موثر و تاثیر گزار باشند.

 

خانم اسماعیل زاده با بیان اینکه کارهایی که تا کنون برای ترویج سبک زندگی اسلامی در سطح اجتماع صورت گرفته است گفت: یک سری اقدامات زیر بنایی را باید نهادینه کنیم تا کودک را از بدو تولد به این شیوه و سبک اسلامی آشنا کنیم تا شخصیت آن شکل بگیرد و در مقاطع دیگر زندگی از این سبک استفاده کند.

 

وی در پایان گفت: متاسفانه ما بین خانواده های مذهبی حتی افرادی که دغدغه دینی،مذهبی دارند خیلی مواقع دیده می شود  که آن آموزه های دین، مبانی و اصولی که تاکید می شود اجرا نمی شود./9705/302/ب3

ارسال نظرات