۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۳۰۲۴۳۵

فضل الله انفجارهای تروریستی پاریس را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت راه مقابله با گروه‌های تکفیری را خشکاندن منابع حمایتی آنها دانست.
سيد علي فضل الله خطيب جمعه بيروت لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت، عملیات‌های تروریستی در پاریس فرانسه را به شدت محکوم کرد و گفت: این اقدامات به طور کلی از دایره دین، اخلاق و انسانیت خارج است.

 

وی همکاری تمام دولت‌ها و قدرت‌های سیاسی را برای مبارزه با تروریسم خواستار شد و افزود: منطق تروریست‌های تکفیری تحت هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

 

این روحانی لبنانی تاکید کرد: سیاست جنایتگری که تروریست‌های تکفیری آن را اتخاذ کرده اند نمی تواند هیچ ارمغانی را برای آنان به دنبال داشته باشد و این اقدامات به جز به خاک و خون کشیدن انسان‌های بی گناه نتیجه دیگری در بر ندارد.

 

امام جمعه بیروت تصریح کرد: مقابله با گروه‌های تکفیری نیاز به یک فرآیند پیچیده سیاسی ندارد بلکه با خشکاندن منابع حمایتی این گروه‌ها می توان به حیات پس از ظلم و فساد آنها خاتمه داد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: حل بحران‌هایی که به طور مستقیم و غیر مستقیم در اجرای این عملیات‌ها تاثیر دارد، ضروری است. عالمان دینی و مراجع تقلید باید با استفاده از تریبون‌های در اختیار خود گفتمان اسلام اصیل را برای دوری مردم از عقاید افراطی نشر دهند.

 

گفتنی است بامداد امروز 7انفجار در پاریس، پایتخت فرانسه رخ داد که به کشته و زخمی شدن صدها تن انجامید. داعش مسؤولیت این انفجارها را به عهده گرفت./1321/ب902/د

ارسال نظرات