۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۳۰۲۸۰۰
نفوذ شیطان(2)/ یکی از اساتید حوزه علمیه پاکستان در گفت‎وگو با رسا:

آمریکا برای نفوذ در پاکستان اسلام بدلی را با تروریسم ابداع کرد/ تفرقه شیعه و سنی مهمترین دستاورد نفوذ در پاکستان است

خبرگزاری رسا ـ رییس انجمن القرآن پاکستان گفت: آمریکا برای نفوذ در پاکستان اسلام بدلی را با راه اندازی گروه های تروریستی و حمایت و تقویت آنها ابداع کرد.
حجت الاسلام سيد ذيشان حيدر حسيني
 
حجت الاسلام سید ذیشان حیدر حسینی رییس انجمن قرآن پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، گفت: انسان وقتی به قرآن نگاه می کند در همه مراحل فردی و اجتماعی دو جریان مهم را می بیند که مقابل هم قرار دارند. جریان ایمان و جریان کفر.
 
وی بیان کرد: چاپانی ایزتسواسلام شناس معروف دو قطب را در این زمینه مطرح میکند قطب ایجاب که عبارت از ایمان و قطب سلب که کفر است و همیشه انسان را گوشزد میکند که دائما دنبال جریان ایمان و قطب ایجاب باشد و همچنین با جریان کفر و استکبار و جربان سلبی با زبان یا جان مبارزه کند.
 
رییس انجمن قرآن پاکستان بیان داشت: انسان هرگاه با کفر و استکبار روبرو شود باید به آن کفر بورزد و در مقابلش با شجاعت و حکمت انجام وظیفه کند البته می دانید که مراد از کفار، کفار حربی است و گر نه با کفار ذمی اسلام حکم مدارا را می دهد.
 
وی ادامه داد: در زمان ما بزرگترین مصداق استکبار، همچنانکه امام راحل فرمودند آمریکاست که بحق شیطان بزرگ نامیدند و این شیطان بزرگ در همه کشورهای جهان مخصوصا کشورهای اسلامی از جمله پاکستان نفوذ کرده که متاسفانه بخاطر بعضی از سیاستمداران و حاکمان غافل و خود باخته تا حدود زیادی موفق شده است.
 
ذیشان حیدر حسینی گفت: بعد از انقلاب اسلام ناب محمدی(ص) ایران، مردم پاکستان از این انقلاب تاثیر زیادی پذیرفتند که ثمره آن دینداری، بصیرت و بیداری اکثر مردم پاکستان بود. به همین دلیل آمریکا نتواست آن طوری که می خواست در این کشور اسلامی نفوذ داشته باشد. عمده دلیل تلاش آمریکا برای نفوذ در پاکستان این بود که بعد از بین رفتن دولت عثمانی بدست استعمار اولین کشوری بود که به اسم اسلام به قدرت دسید و در عرصه سیاست کلان دنیا قدم نهاد و آمریکا این را برای خودش یک خطر بزرگ می دانست مخصوصا زمانی که این کشور اسلامی به کشورهای دارای قدرت هسته ایی دنیا پیوست و همچنین ذخایر بی شماری که سرزمین پاکستان در خود دارد موجب افزایش تمرکز امریکا شد.
 
وی بیان داشت: استراتژی آمریکا برای نفوذ کامل از جهات مختلفی قابل بررسی است که با توجه به آن می توان نقشه شیطان بزرگ را برملا کرد.
 
استاد حوزه علمیه پاکستان گفت: استراتژی اصلی نفوذ آمریکا که به آن "تقسیم کن و حکومت کن" میگویند سعی میکند با استفاده ازاختلافات مذهبی میان مسلمانان، احزاب سیاسی و قومی همه انرژی آنها را تلف کرده و به جای توجه به دشمنان خارجی به دوستان داخلی معطوف نماید. نتیجه آن می شود که گروه های مسلمان قدرت مرکزی خود را از دست می دهند و آمریکا می تواند با استفاده از حاکمان وابسته این کشور را تحت سیطره خود قرار دهد.
 
وی در ادامه بیان داشت: یکی از مظاهر این نقشه، نفوذ فرهنگی است که با استفاده از رسانه ها به ترویج بی دینی به صورت غیرمستقیم می پردازد. آمریکایی ها با راه اندازی شبکه های ماهواره ای و پخش آزاد آنها بی بندوباری را در میان مسلمانان ترویج کرده و و بر آداس و رسوم دینی آنها تاثیر می گذارند. نسل جوان در کشورهایی مانند پاکستان به شدت در معرض این پدیده قرار دارند و باید برای نجات آنها فکری کرد.
 
رییس انجمن قرآن پاکستان با اشاره به اینکه آمریکا همواره به دنبال کسانی است که دین برای آنها در اولویت دوم قرار دارد اظهار داشت: آمریکا با شستشوی مغزی اینگونه آدمها انها را در استخدام خود قرار داده و برای ترویج افکار غربی از عناصر بومی استافده می کند که تاثیر پذیری ان بیشتر باشد. سپس با حمایتهای مالی و اطلاعاتی از اینگونه افراد یک سیاستمدار جعلی درست میکند و بر مردم مسلط می نماید. زمانیکه عناصر وابسته به آمریکا در راس امور سیاسی کشورهای اسلامی قرار میگیرند بدیهی است که باید سیاست های آنها را در منطقه دنبال نمایند. اینگونه افراد اقتصاد و فرهنگ را به سوی غرب می کشانند و نظرات آنها را محقق می کنند.
 
وی بیان کرد: آمریکا با عناصر دست نشانده بر منابع مالی و اقتصادی کشورهای مسلط می شود و آنها ر ابه یغما می برد و درصد ناچیزی را به مردم آن کشور می دهد.
 
استاد حوزه علمیه پاکستان گفت: آمریکا در پاکستان با قرار دادن نفوذی های اطلاعاتی و فعالیت جاسوسی پیچیده در نهادهای مختلف به ویژه نهادهای فرهنگی و مدنی نفوذ کرده است و مراکز غیردولتی از جمله NGOهای فعال را در دست گرفته و با استفاده از ان به تفرقه افکنی میان شیعه و سنی می پردازد.
 
وی ادامه داد: اختلاف میان شیعه و سنی، اشاعه فحشا، تقسیم پاکستان به حکومتهای کوچک و استانی بر اساس قوم و لسان، تضعیف قدرت دولت مرکزی، تضعیف روحیه دینی مردم، خارج  کردن منابع مهم کشور و اایجاد بحران در عرصه سوخت وانرژی از مهمترین دستاوردهای امریکا از نفوذ در پاکستان است.
 
این استاد حوزه علمیه پاکستان ابراز داشت: برای تحقق اختلاف میان شیعه و سنی از هر دو دسته کسانی هستند که با وابستگی به آمریکا به دشنام و بدگویی از مذهب دیگر پرداخته و عواطف و احساسات دیگران را در راستای نقشه ای دقیق تحریک می کنند و به نصایح بزرگان معتدل شیعه و سنی توجه نمی کنند. واضح است که اینها عوامل دست نشانده ای هستند که برای آمریکا کار می کنند.
 
وی افزود: آمریکا برای تضعیف اسلام از ظرفیت های پاکستان سوء استفاده کرد و اسلام بدلی تروریستی را در این کشور بنا نهاد و گروهک های تروریستی را نیز از نظر نظامی و مالی تقویت کرد.
 
حجت الاسلام سید ذیشان حیدر حسینی بیان داشت: کسانی که دغدغه مقابله با نقشه های آمریکا در پاکستان را دارند با راه اندازی حوزه های علمیه و مراکز دینی به تقویت باورهای مردم در این کشور پرداخته و در راستای احیای ارزش های اسلامی و انسانی تلاش می کنند.
 
وی ابراز داشت: جریان روشنگر پاکستان که با رهبری علمای شیعه فعالیت می کند در تلاش است که جوانان را برای مقابله با نفوذ آمریکا در عرصه های فرهنگی اماده نماید. عزاداری برای سید و سالار شهیدان و احیای شعار اصلی کربلا یعنی هیهات مناالذله مهمترین وسیله برای اماده نگه داشتن مسلمانان علیه آمریکاست که شکوه این مراسم آئینی آنها را عصبانی کرده است.989/ز402/ک
ارسال نظرات