۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۳۰۲۸۹۷
رییس مرکز اسلامی نامیبیا در گفت‎وگو با رسا:

حادثه پاریس در جهت منافع اسرائیل طراحی شده است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز اسلامی نامیبیا گفت: داعش با منفور نشان دادن وجهه اسلام به توقف این دین در اروپا و در نتیجه رسیدن اسرائیل به اهداف خود کمک می کند.
حجت الاسلام محمدي رييس مرکز اسلامي ناميبيا در حال برگزاري نماز جماعت با حضور اهل تسنن

 

حجت الاسلام محمدی رییس مرکز اسلامی شیعیان در کشور نامیبیا در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، برنامه های این مرکز را درباره مبارزه با تبلیغات ضد اسلامی بعد از حملات تروریستی پاریس تشریح کرد.

 

حجت الاسلام محمدی ضمن اشاره به حضور خود در چندین برنامه زنده تلویزیون دولتی نامیبیا گفت: در این برنامه ها ضمن تاکید بر صلح طلبی دین اسلام و مسلمانان، تفاوت های اسلام ناب با گروه های تروریستی تبیین شد.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر پشت پرده حملات تروریستی مانند آنچه که در پاریس رخ داد، گفت: پشت پرده این حملات رژیم اشغالگر قدس و تامین اهداف آن است و همانطور که می دانیم [همانند حملات یازده سپتامبر] هیچ کدام از قربانیان یهودی نبوده اند.

 

حجت الاسلام محمدی گفت: داعش ابزار دست قدرتهای بزرگ به ویژه اسرائیل است و این رژیم برای توقف رشد اسلام در کشورهای غربی و مسیحی، نیاز به نشان دادن چهره ای منفور از اسلام دارد که داعش با قتل و غارت این هدف را تامین می کند.

 

رییس مرکز اسلامی نامیبیا  ابراز داشت: به دلیل عدم وجود عالمی توانمند در میان مسلمانان برخی نقاط جهان و نیز دور بودن از مکتب اهل بیت علیهم السلام، گرفتاری و سردرگمی گریبان گیر این عده از مسلمانان شده است.

 

وی افزود: بسیاری از کسانی که به گروه های انحرافی و تکفیری می پیوندند به دلیل عدم توجه به اجتهاد و تطبیق آیات و روایات با مسائل روز است که آنان را منحرف کرده است.

 

حجت الاسلام محمدی گفت: در میان کشورهای اروپایی، فرانسه بیشترین تعداد مسلمان را در خود جای داده است و با ایجاد قوانین مدنی در اروپا، مسلمانان شهروند قانونی و رسمی به حساب می آیند. در نتیجه کشورهای غربی به این نتیجه رسیده اند که تبلیغ علیه اسلام و گسترش اسلام هراسی به هیچ وجه به نفع آنان نخواهد بود و باید با همکاری همه اقشار، به نبرد با افراطی گری و تروریسم پرداخت.

 

وی در پایان تاکید کرد که این موضوع و روشنگری های ایجاد شده می تواند در انتها منجر به تعالی و سربلندی اسلام ناب، که همان مکتب اهل بیت است، شود و وهابیت و حامیان آن را به اضمحلال و نابودی بکشاند./847/ت301/ک

ارسال نظرات