۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۳۰۳۴۱۴
مفتی لبنان:

اقدامات تروریستی در روند مثبت مذاکرات خللی ایجاد نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ مفتی لبنان تاکید کرد که نباید به دشمن اجازه داد در کشور، فتنه مذهبی بین شیعه و سنی را پایه گذاری کند.
شيخ عبداللطيف دريان، مفتي اعظم مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عبداللطیف دریان مفتی لبنان، در نشستی با حضور سران عشایر بزرگ این کشور، بیان کرد: روزنه‌های امیدی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات سیاسی در کشور مشاهده می شود و انفجارهای تروریستی ضاحیه نمی تواند در روند این مذاکرات خللی ایجاد کند.

 

وی افزود: چشم‌های بیدار مأموران امنیتی لبنان با پشتوانه حمایت مردمی، تحرکات دشمنان را در داخل و خارج از مرزهای کشور رصد می کند و این مساله مانع افزوده شدن بحران امنیتی به دیگر بحران‌های موجود در لبنان می شود.

 

وی خطاب به سران عشایر عرب لبنان گفت: شما عزت و کرامت کشور را با تمسک به اصل وحدت حفظ می کنید و با اینکه کشورهای همسایه ما درگیر مسایل امنیتی هستند لبنان از امنیت و آرامش بالایی برخوردار است.

 

دریان تاکید کرد: مردم نباید به دشمن اجازه دهند که بتواند در کشور فتنه شیعه و سنی راه انداخته و یا اقدامات طایفه گرایانه و قومیتی را رواج دهد. ملت لبنان با نگرشی وسیع بر اصل همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان و مذاهب گوناگون تکیه دارد.

 

مفتی لبنان در پایان خاطر نشان کرد: گفتمان مذهبی تا جایی که موجب کینه توزی نشود پسندیده است و لبنان همواره میزبان گفت‌وگوی منطقی بین ادیان و مذاهب بوده است، مساله مهم این است که دشمن از اختلافات بین مذاهب به سود خود بهره برداری نکند./1321/ب/902/د

ارسال نظرات