۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۳۰۳۶۳۲
آیت الله نابلسی:

تکفیری‎ها به دنبال تقسیم خاورمیانه هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه صیدای لبنان قصد تکفیری ها را شعله ور نگه داشتن اختلافات تعصب محور مذهبی و طایفه ای دانست.
عفيف نابلسي، مدير حوزه علميه امام صادق (ع) صيداي لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان، در دیدار با حجت الاسلام حسان عبدالله، رییس هیأت اداری جمعیت علمای مسلمان لبنان گفت: مسؤولیت معرفی چهره حقیقی اسلام بر دوش تمام مسلمانان است.

 

وی افزود: یکی از اهداف اصلی اقدمات تروریستی تکفیری‌ها مخدوش کردن وجهه رحمانی اسلام است و این عناصر افراطی با این اقدام به دنبال توجیه اقدامات وحشیانه خود هستند.

 

این عالم لبنانی تاکید کرد: ما باید از ظرفیت های موجود در بین علمای شیعه و سنی استفاده کنیم و از این طریق سدی مستحکم در برابر فتنه افروزی های دشمنان تکفیری و صهیونیستی ایجاد کنیم.

 

آیت الله نابلسی تصریح کرد: دشمنان اسلام قصد دارند با برافروختن آتش تعصبات مذهبی و طایفه ای منطقه را به تفرقه و چند دستگی بکشانند که به تبع آن بتوانند نقشه تقسیم خاورمیانه را بر اساس منافع خود اجرایی کنند.

 

 امام جمعه صیدای لبنان در پایان بر مبارزه فکری و عقیدتی با افراط گرایان تکفیر تاکید و خاطر نشان کرد: رفتار آدمی ناشی از اندیشه و اعتقاد اوست و اگر بتوان عنصر افراط گرایی را از اندیشه ها زدود می تواند به راحتی در عرصه عمل با تکفیری ها مبارزه کرد./1321/ب902/ک

 

 

ارسال نظرات