۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۳۰۴۰۳۵
در محضر آیت‏الله صافی گلپایگانی؛

رونمایی از کتاب فرهنگ علوم قرآنی برگزار شد

خبرگزاری رسا - حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ابراز داشت: تدوین کتاب فرهنگ نامه علوم قرآنی کار بسیار بزرگ و افتخار جهان اسلام است.
رونمایی از کتاب فرهنگ علوم قرآنی برگزار شد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتاب فاخر «فرهنگ نامه علوم قرآنی»- از سری فرهنگنامه‌های مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی- در محضر مرجع عالیقدر حضرت آیت‏الله صافی گلپایگانی برگزار شد.

 

 

حضرت آیت‏ الله لطف‏ الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید، عصر دیروز در مراسم رونمایی از فرهنگ نامه علوم قرآنی که به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تدوین شده است، فرمودند: قرآن نور مبین و ریسمان محکم الهی است و هر کس که در راه قرآن و ترویج فرهنگ آن در جامعه بکوشد باید از آن تقدیر کرد.

 

ایشان در ادامه افزودند: تدوین کتاب فرهنگ نامه علوم اسلامی و به ویژه علوم قرآنی کار بسیار بزرگی است که قطعا زحمات بی‏شماری برای آن کشیده شده و حوزه و حوزویان نیز باید همت خود را در همین راستا یعنی ترویج علوم قرآنی به کار گیرند.

 

 این مرجع تقلید ابراز داشت: من به همه طلاب و فضلای حوزه‏های علمیه پیشنهاد می‏کنم که حداقل یک بار این کتاب را مطالعه کنند تا دیدی جامع نسبت به قرآن پیدا کنند و به وسیله آن بتوانند اسلام را به درستی تبلیغ کنند.

 

حضرت آیت ‏الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: برای ترویج دین، قرآن، روایات و سنت اهل بیت علیهم السلام باید این راه ادامه یابد و این پژوهشگاه نیز باید در همین راستا نقشه راه خود را پیاده کند.

 

ایشان در پایان خاطر نشان کرد: فعالیت‏ های قرآنی باید به شکلی در جامعه رواج یابد که رضایت خاطر امام زمان علیه السلام را همراه داشته باشد، امروز در جامعه سبک زندگی قرآنی مشاهده نمی‏شود که باید با این فعالیت‏ها سبک زندگی را قرآنی کرد.

 

در ابتدای این مراسم حجت ‏الاسلام دکتر نجف لک زایی، رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی طی سخنانی گفت: در گذشته اصطلاح نامه علوم قرآنی با هشت هزار اصطلاح قرآنی از سوی پژوهشگران مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی تدوین شد که از آن، پنج هزار مدخل فرهنگنامه‌ای استخراج شد که دارای سه هزار مدخل اصلی و دو هزار مدخل ارجاعی بود.

 

وی ادامه داد: گروه پژوهشی فرهنگنامه علوم اسلامی مرکز اطلاعات، با محوریت اصطلاحات مذکور، به تدوین کتاب فرهنگ نامه علوم قرآنی پرداخت و این کتاب فاخر به نتیجه رسید که در آن از 420 مأخذ استفاده شده، و ترجمه عربی آن نیز در دستور کار مرکز می‌باشد.

 

قابل ذکر است ؛ در این دیدار معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، رئیس، مدیران گروه‌های پژوهشی، اعضای هیات علمی و سایر محققان مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی حضور داشتند./992/د102/ق 

منبع: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

ارسال نظرات